Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Aanmelding bij Online.nl

Geplaatst door: hansmekenkamp op: 21-01-2015 16:03
Op dinsdag 18 november 2014 heb ik mij aangemeld voor aansluiting van het adsl internet van Online.nl op mijn huisadres. De dag daarna kreeg ik van Online.nl keurig een bevestigingsemail met de melding dat de aanvraag is binnengekomen en dat ik op de hoogte zou worden gehouden over de ontwikkeling rondom de aansluiting van adsl internet op bovengenoemd adres. Een paar weken daarna heb ik contact opgenomen met de helpdesk van Online.nl met de vraag of de aansluitdatum al bekend was. Het antwoord die ik kreeg was dat dit aan het eind van het jaar het geval zou zijn. Met deze mededeling heb ik het contract van de kabelaar Cogas/Caiway opgezegd. De opzegging van Ziggo zou door Online.nl worden geregeld. Aangezien ik op zaterdag 27 december 2014 nog steeds geen pakket had ontvangen en ook geen email waarin de vooruitgang werd vermeld, wilde ik telefonisch contact opnemen met Online.nl. Aangezien de wachttijd meer dan 30 minuten was, heb ik een formulier via de website ingevuld en aangegeven dat ik teruggebeld zou willen worden. Dat gebeurde de dag erna, helaas was ik net te laat om de telefoon te beantwoorden. In de voicemail die werd ingesproken, werd vermeld dat het pakket in de loop van de week zou worden verzonden. Op 28 december 2014 werd ik weer gebeld door een anoniem nummer. Deze keer werd er geen bericht achter gelaten op de voicemail. Ook werd ik niet geïnformeerd via de email. Op dinsdagochtend 30 december 2014 heb ik de telefoon zelf maar weer gepakt, omdat ik nog steeds niets ontvangen had. Na een lange tijd in de wacht te hebben gestaan, werd mij medegedeeld dat de aanvraag werd ingetrokken. Als reden werd aangegeven dat de KPN aan Online.nl heeft doorgegeven dat op voornoemd adres geen ADSL aansluiting aanwezig was. En dat allemaal in de week dat alles overgezet zou worden. Consequentie voor mij is dat er een nieuwe provider moest worden gezocht en zowel Ziggo als Cogas/Caiway bericht moesten hebben dat ik per 1 januari 2015 niet zou worden afgesloten. Dat is gelukkig gelukt, met alle financiële gevolgen van dien. Aangezien op het bovenstaand adres per 18 november 2014 een contract is afgesloten met Canal Digitaal, is er alleen internet en telefonie nodig. Zelfs bij de goedkoopst mogelijke oplossing ben ik heel veel extra geld kwijt. In de bijlagen kunt u dit controleren. Ik ben nu heel wat meer geld kwijt. Wie heeft hier ook ervaring mee?
Reactie door tijger1 op 21-01-2015 17:31
En hebt u geen ADSL.
Reactie door hansmekenkamp op 21-01-2015 17:58
Nee, heb contact op genomen met Fiber. Ben wel wat duurder uit.
Reactie door hopetobehelping op 21-01-2015 18:45
Beste hansmekenkamp, wellicht lees ik uw duidelijke uitleg niet goed. Als ik uw uitleg goed begrijp dan is inmiddels uw oude abonnement met Ziggo in ere hersteld m.u.v. uw tv-signaal ? De extra kosten komen voort uit een abonnement van Canal Digitaal dat u via Online.nl heeft afgesloten ? De extra hoge kosten en het 'Canal Digitaal' gedeelte snap ik niet. Via wie en hoe is 'Canal Digitaal' afgesloten en waarom zit u hier aan vast ?
Reactie door hansmekenkamp op 21-01-2015 18:49
Quote: hopetobehelping schreef op woensdag 21 jan 2015, 18:45: Beste hansmekenkamp, wellicht lees ik uw duidelijke uitleg niet goed. Als ik uw uitleg goed begrijp dan is inmiddels uw oude abonnement met Ziggo in ere hersteld m.u.v. uw tv-signaal ? De extra kosten komen voort uit een abonnement van Canal Digitaal dat u via Online.nl heeft afgesloten ? De extra hoge kosten en het 'Canal Digitaal' gedeelte snap ik niet. Via wie en hoe is 'Canal Digitaal' afgesloten en waarom zit u hier aan vast ?einde Quote
Reactie door hansmekenkamp op 21-01-2015 18:53
De extra kosten die ik nu moet betalen komt doordat Ziggo het abonnement voor de laatste 1,5 niet kan wijzigen. Het internet van Online.nl zou op 1 januari 2015 in zijn gegaan en zou de eerste 12 maanden slechts € 9,95 per maand gaan kosten. Fiber sluit mij aan als ik aan de beurt ben, dat is uiterlijk 25 februari 2015 omdat ik dan afgesloten zou worden van Ziggo.
Reactie door tijger1 op 21-01-2015 23:00
Er is eerlijk gezegd geen touw aan uw verhaal vast te knopen. Ziggo, Onlige, Fiber, Cogas. Bij wie hebt u nu wat?
Reactie door hansmekenkamp op 22-01-2015 08:53
Voor de duidelijkheid. Alle klanten van Ziggo, waarvan de tv kabel geleverd wordt door Cogas/CaiWay, worden gedwongen om om te zien naar een andere provider. Het contract met Ziggo, inzake de doorgifte van de zenders, is door Cogas/CaiWay opgezegd. Onderwerp is ook al behandeld in een uitzending van Kassa eind vorig jaar.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!