Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

AANKOOPVERZEKERING ING PLATINUM MASTERCARD

Geplaatst door: holandarob op: 08-11-2011 05:36
Toen ik in Bangkok bij Glorious Tailors (berucht om z`n oplichtingspraktijken) op maat gemaakte kostuums bestelde en niets ontving op de afgesproken datum, de dag voor mijn vertrek uit Bangkok, dacht ik: ik ben gelukkig verzekerd met mijn ING PLATINUM MASTERCARD. Maar helaas, ING weigert de aankoopbedrag te vergoeden, daar het bedrijf zich niet aan een leveringstermijn hoeft te houden. Voor mij dus het bewijs dat de aankoopverzekering op de ING PLATINUM MASTERCARD niets voorstelt en volkomen nutteloos was in deze onverkwikkelijke zaak!
Reactie door empyria op 08-11-2011 06:48
..."Toen ik in Bangkok bij Glorious Tailors (berucht om z`n oplichtingspraktijken) ..." Waarom je dan uitgerekend dáár een kostuum bestelt is mij een raadsel!
Reactie door holandarob op 08-11-2011 06:51
Quote: empyria schreef op dinsdag 8 nov 2011, 06:48: ..."Toen ik in Bangkok bij Glorious Tailors (berucht om z`n oplichtingspraktijken) ..." Waarom je dan uitgerekend dáár een kostuum bestelt is mij een raadsel!einde Quote Daar kwam ik later achter...... na de aankoop.............
Reactie door naitsoezn op 08-11-2011 08:46
"niets voorstelt" en "volkomen nutteloos in deze zaak" zijn twee verschillende dingen. Het tweede blijkt uit je verhaal, het eerste natuurlijk niet. Als de verzekering iets (logischerwijs) niet dekt, dan kun je nog niet zeggen dat de verzekering niets voorstelt. In Nederland kun je er ook niet altijd vanuit gaan dat je iets precies op de afgesproken dag geleverd krijgt. Daar kan ook wel eens een paar dagen tussen zitten. Je hebt zelf een groot risico genomen door één dag voor vertrek te laten leveren; had daar een paar dagen speling genomen en je had waarschijnlijk geen problemen gehad.
Reactie door holandarob op 08-11-2011 09:41
Daar heb je gelijk in........Alleen dacht ik: daar ik geen goederen heb ontvangen, kan ik logischerwijs terug vallen op mijn aankoopverzekering van de ING PLATINUM CARD. Maar helaas...........
Reactie door holandarob op 08-11-2011 15:56
Erg teleurstellend temeer daar je later leest op Google dat dit "bedrijf" expres goederen niet aflevert, wetende dat de klant op zeer korte termijn vertrekt.
Reactie door holandarob op 06-12-2011 15:48
Maar een afspraak is toch afspraak?
Reactie door diumenge op 06-12-2011 21:03
Sorry hoor, maar dan ben je echt niet slim bezig. Zoals al eerder gezegd, had wat meer speling genomen én je had ook niet vooruit moeten betalen, alleen een aanbetaling en de rest bij levering. Het is overigens niet meer dan logisch dat dit niet verzekerd is.
Reactie door holandarob op 06-12-2011 21:24
Ik ben zelf werkzaam in het hotel-wezen en als je ziet hoe makkelijk de transacties met de credit card kunnen worden teruggedraaid, zelfs een hotdeal, (vroeg boekkorting),dan zou het in mijn geval helemaal mogelijk moeten zijn. Afsraak is afspraak. Daar had ik voor getekend. Gelukkig hebben op het radar forum al 564 mensen mijn bericht gelezen. Die zijn gewaarschuwd.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!