50 mbit bij ziggo of toch niet
Geplaatst door: basbb op: 22-08-2009 17:00
Hallo,Ik kreeg begin juli de mededeling dat ik een nieuwe modem krijg, omdat internet sneller wordt. Dat is mooi, want we zaten al weer een tijdje vast op 20mbit/s. Nu heb ik eindelijk de nieuwe modem binnen. Aangesloten en werkt, wat blijkt nu, me upload is traag en variabel in snelheid en aanzienlijk trager dan wat ik had. De download varieerd nu tussen 18mbit en 23 mbit tevens is de latency gemiddeld ook toegenomen.Bij de oude modem had ik altijd maximale snelheid, 20mbit down en 3mbit up. Dus in plaats van aanzienlijk sneller internet heb ik een aanzienlijke downgrade mogen ontvangen.Bij zoeken op internet, kom ik een aantal forums tegen waarbij mensen over exact hetzelfde klagen. Ernstig tegenvallende snelheden. Ik heb geprobeerd ziggo te bellen, maar deze deelt op hun betaalnummer mee dat de wachttijden langer dan normaal zijn voor ziggo. Dat betekent dus minimaal een uur in de wacht op een betaalnummer. Daar heb ik natuurlijk geen trek in en tegen beter weten in via de website de klacht kenbaar gemaakt. De vorige keren kreeg ik in meerderheid van gevallen nooit antwoord van ziggo.Mijn vraag, hebben meer mensen hier dezelfde ervaringen met "50" mbit abbonement van ziggo? Dat wil zeggen de beloofde snelheid totaal niet gehaald wordt en internet juist trager is dan met de oude modem?Vraag twee, heeft vrijwel iedereen dezelfde ervaring met ziggo, zodra er iets gewijzgigd wordt bij ziggo zul je door een hel moeten gaan om alles in orde te krijgen i.v.m. totale chaos op hun administratie?Als laatste om vragen voor te zijn, nee ik heb geen keus om naar een ander te gaan, ik zit te ver van een kpn-centrale vsat en ben dus veroordeeld tot ziggo voor hd-tv en snel internet.
Reactie door onbekende gebruiker op 22-08-2009 17:42
Heb zelf 10 (nu 20) Mbit. Geen klachten.
Maar ik vraag mij af wat heb je aan die hoge snelheden. Wanneer kun je die gebruiken anders dan bij een speedtest utility. Aanbieders van grote bestanden leveren meestal (altijd?) hun bestanden met lagere snelheden aan. En de kettings is zo sterk als de zwakste schakel. Wanneer kun je gebruik maken van 20 Mb laat staan 50 Mb? Welke aanbieder levert met zo'n hoge doorvoersnelheid? Ik overweeg juist terug te gaan naar 3 MB abo omdat het toch (nauwelijks) iets uitmaakt.
Precies, wie kan me een voorbeeld van een nuttige site geven waarmee je met 50Mb/s kunt downloaden, en waarbij je dus minuten sneler bent t.o.v. 4 Mb/s ?
Die drang naar steeds hogere downloadsnelheden lijkt mij net zoiets als de drang naar steeds hogere contrastverschillen bij digitale TV's : 2000->4000 -> 8000 -> 16000 -> 32000 enz.
Dat kan het menselijk oog helemaal niet waarnemen. Pure marketing.
Het doet er niet toe of je de max 50mbit gebruikt. Weten dat het kan is voldoende. En zo nu en dan maximaal gebruik van maken.
Het is net als een Ferrari/Porsche, ze zijn bloody snel, maar zelden trapt iemand echt het gas in met deze auto's. Maar weten dat de 300kpu kan en binnen de 4 sec aan de 100 zit is al voldoende.
Dus een 50Mbit lijn is snel, handig en een statussymbool
Wie zegt dat die 50Mb niet gehaald wordt? Ligt het niet aan de aanbieder van bestanden? Ligt het aan uw router? ligt het aan uw PC?
Vraag twee, heeft vrijwel iedereen dezelfde ervaring met ziggo, zodra er iets gewijzgigd wordt bij ziggo zul je door een hel moeten gaan om alles in orde te krijgen i.v.m. totale chaos op hun administratie?
Ik bel 1 keer naar Ziggo bij klachten.en als het te lang duurt meteen COAX dan is het zo voorelkaar,mijn ervaring!
Willem.
Beste mensen,
Heel vaak als je iets nieuws aanschaft, zag je het van te voren nooit, maar dan ineens overal.
Zo ook met Ziggo! Bijna nooit hoor je klachten, totdat je zelf een klacht hebt. Dan ineens lijken alle mensen om je heen ook klachten te hebben. Ik heb dus ook (ongevraagd) een nieuw modem gekregen. Bij sommige van jullie werkt deze dan nog, nou bij mij helemaal niet. Twee dagen zonder mail, digitale t.v. en telefoon gezeten.
Zeker niet als je een stichting runt. Natuurlijk had ik het in het weekend uitgeprobeerd! en is er dus geen klantenservice actief! Maandag's een mail vanuit mijn werk gestuurd en zowaar werd ik gebeld op mijn mobiel. Afspraak gemaakt, monteur kon pas vrijdag komen.
Sluit uw oude modem maar weer aan! Deze had ik in mijn enthousiasme bijna die maandag teruggestuurd als bewuste recycler. Gelukkig lag deze nog achter in de auto! Oude aangesloten met behulp van zwager, want het oude modem deed ook weer moeilijk. Vrijdags monteur.
Opmerking: Oh mevrouw, die Arris modems geven veel problemen. Heen en weer gebel naar technische afdeling. Het ding bleef weigeren. Kan ook aan uw router liggen mevrouw. Misschien is die niet capabel voor de nieuwe modem.
Zo lust ik hem ook. Smiechten! Vandaar de kortingsbon bij het pakket! Daar trappen wij niet in. Ik had geen probleem met mijn oude modem, dus sluit die maar weer aan. Hij de oude modem weer aangesloten. Prima verbinding, zelden problemen. Wel soms wat traag, maar als ik sommige van jullie zo hoor, dan laat ik het mooi zo. Mevrouw, probeer over twee weken nog een keer het nieuwe modem. Dan zullen de problemen wel opgelost zijn. Ja, Ja. We zullen wel zien.
Wel had ik een contract afgesloten bij KPN in mei. Een mooie aanbieding en dan was ik mooi op tijd om voor 1 september (wanneer wijzigingen bij Ziggo gaan beginnen) op te zeggen. Monteur belt u voor een afspraak. Nou die moet nog bellen. Zou het te maken kunnen hebben, met het feit dat je bij Ziggo niet opgezegd krijgt?? Daar heb ik veel kennissen van ons ook over gehoord. Misschien begint KPN er niet eens aan. Allemaal verloren energie.
Als laatste nog een klacht over de telefonie van Ziggo. Mensen hebben vaak dat ze mij maar half horen. Er vallen delen van het gesprek weg.
Heben jullie daar ook last van?
Zo, dat lucht toch wel even lekker op!
Groetjes,
Sientje
Beste mensen,
Heel vaak als je iets nieuws aanschaft, zag je het van te voren nooit, maar dan ineens overal.
Zo ook met Ziggo! Bijna nooit hoor je klachten, totdat je zelf een klacht hebt. Dan ineens lijken alle mensen om je heen ook klachten te hebben. Ik heb dus ook (ongevraagd) een nieuw modem gekregen. Bij sommige van jullie werkt deze dan nog, nou bij mij helemaal niet. Twee dagen zonder mail, digitale t.v. en telefoon gezeten.
Zeker niet als je een stichting runt. Natuurlijk had ik het in het weekend uitgeprobeerd! en is er dus geen klantenservice actief! Maandag's een mail vanuit mijn werk gestuurd en zowaar werd ik gebeld op mijn mobiel. Afspraak gemaakt, monteur kon pas vrijdag komen.
Sluit uw oude modem maar weer aan! Deze had ik in mijn enthousiasme bijna die maandag teruggestuurd als bewuste recycler. Gelukkig lag deze nog achter in de auto! Oude aangesloten met behulp van zwager, want het oude modem deed ook weer moeilijk. Vrijdags monteur.
Opmerking: Oh mevrouw, die Arris modems geven veel problemen. Heen en weer gebel naar technische afdeling. Het ding bleef weigeren. Kan ook aan uw router liggen mevrouw. Misschien is die niet capabel voor de nieuwe modem.
Zo lust ik hem ook. Smiechten! Vandaar de kortingsbon bij het pakket! Daar trappen wij niet in. Ik had geen probleem met mijn oude modem, dus sluit die maar weer aan. Hij de oude modem weer aangesloten. Prima verbinding, zelden problemen. Wel soms wat traag, maar als ik sommige van jullie zo hoor, dan laat ik het mooi zo. Mevrouw, probeer over twee weken nog een keer het nieuwe modem. Dan zullen de problemen wel opgelost zijn. Ja, Ja. We zullen wel zien.
Wel had ik een contract afgesloten bij KPN in mei. Een mooie aanbieding en dan was ik mooi op tijd om voor 1 september (wanneer wijzigingen bij Ziggo gaan beginnen) op te zeggen. Monteur belt u voor een afspraak. Nou die moet nog bellen. Zou het te maken kunnen hebben, met het feit dat je bij Ziggo niet opgezegd krijgt?? Daar heb ik veel kennissen van ons ook over gehoord. Misschien begint KPN er niet eens aan. Allemaal verloren energie.
Als laatste nog een klacht over de telefonie van Ziggo. Mensen hebben vaak dat ze mij maar half horen. Er vallen delen van het gesprek weg.
Heben jullie daar ook last van?
Zo, dat lucht toch wel even lekker op!
Groetjes,
Sientje
Beste Willem,
Wat bedoel je met COAX?
Sientje
[url=http://www.coax.nl/" class="l" onmousedown="return rwt(this,'','','res','1','AFQjCNEQkkIWhHz8ddKO60gEpzlGx-hK_g','')">COAX.NL: Kabel Internet Belangenvereniging Nederland.[/url:
Wie zegt dat die 50Mb niet gehaald wordt? Ligt het niet aan de aanbieder van bestanden? Ligt het aan uw router? ligt het aan uw PC?
Het ligt dus aan de router. Ja, die halen zelden of nooit de theoretische maximumsnelheid. Zeker niets als je draadloos werkt, maar ook niet altijd als je bedraad werkt.
@basbb,
Uit uw post begrijp ik dat u met het nieuwe modem niet de juiste snelheid haalt dat bij uw abonnement hoort. Graag helpen wij u bij het vinden van een oplossing. Als u via het speciaal opgezette ‘Webteam formulier’ uw klachten en vragen kenbaar maakt, pakken wij zo snel mogelijk uw verzoek op. Het webformulier is te bereiken via de link:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam
.
Met vriendelijke groet,
Ziggo Webteam Jelle
Ik heb nog geen antwoord van ziggo.
Ik wacht nog maar even tot vrijdag...
Klacht naar coax sturen links onderaan deze site http://ziggo.gebruikers.eu/
Werkt heel goed heb al veel hulp van hen gehad...
Grt Wim...
postamble();
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!