5 eisen voor klant, misschien 1 eis voor bank
Geplaatst door: rickbeerendonk op: 23-11-2013 23:56
Bij inloggen (of poging daartoe) wil ik automatisch een e-mail of sms ontvangen. Ik wil actief kunnen ingrijpen als verdachte zaken gebeuren. Bij elke buitenlandse financiële instelling en zelf bij Facebook is dat mogelijk, maar niet bij mijn banken in Nederland.
Ik wil actief werken aan veiligheid, maar mijn banken blijkbaar niet.
Reactie door aurora1 op 24-11-2013 01:58
Sommige (internet) spaarbanken hebben de mogelijkheid om een mail te laten sturen als een transactie heeft plaatsgevonden en als je daarvoor hebt gekozen.
Reactie door aurora1 op 24-11-2013 02:19
Mij schiet nog te binnen dat bij een geskimde betaalautomaat de bank zelf de passen van de gebruikers had geblokkeerd en p.o. een brief erover heeft gestuurd, ik had binnen enkele dagen mijn geld terug en een nieuw pasje.
Bij een paar keer verkeerd op je rekening inloggen (ik meen 3 x) wordt alles geblokkeerd en moet je een nieuw wachtwoord aanvragen als ik het goed heb.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!