3de klas studenten ov-chipkaart
Geplaatst door: stumphius op: 13-04-2010 15:47
Hallo mensen,
Ikwerd laatst in de trein aan gesproken door de conducteur dat mijn ov-chipkaart niet goed is.
Dat ik niet mocht zitten waar ik zat, zat namelijk tweede klas.
Maar mijn OV-chipkaart staat als hij gelezen wordt 3de klas.
Ik wist niet eens dat de derde klas bestaat. Natuurlijk naar de service lijn gebeld voor de OV-chipkaart, daar door gestuurt worden naar de service balie van de ns, die sturen me weer door naar service-lijn van de chipkaart, die weer door naar DUO, die weer terug naar de chipkaart service-lijn.
En dan nog weet niemand wat ze moeten doen, en ik heb nog steeds een 3de klas kaart. Ben er toen op aan gesproken dat hij niet goed was en dat dat veranderd moet worden. Maar hoe?????
Heeft iemand dit ook al een keer meegemaakt???
Wordt er namelijk een beetje simpel van dat ze het niet gewoon kunnen verbeteren.
Reactie door te85 op 13-04-2010 17:35
die conducteur had wel humor :)
Reactie door manatu op 13-04-2010 17:39
Ik zou morgen voor dat je instapt even aan de conducteur vragen waar de 3e klasse wagon is :)
Reactie door lapto op 13-04-2010 17:44
hahahahaha
Het was toen zeker 1 april ?
Reactie door stumphius op 21-04-2010 13:18
nee het was geen 1 april.
Hij liet het ook zien in het schermpje van dat ding wat ze bij zich hebben.
heb het met eigen ogen gezien dat er bij klasse een 3 stond.
Reactie door henrieke90 op 31-05-2010 13:51
Op mijn kaart staat ook derde klasse. Er zijn ongeveer 100 mensen in Nederland die hetzelfde probleem hebben. De meeste conducteurs kunnen er wel om lachen. Ik zie er ook wel de humor van in en heb er zelf ook geen problemen mee, het is tenslotte mijn fout niet ;)
Reactie door melomaan op 31-05-2010 14:20
De kaarten met 3e klas zijn gewoon geldig als 2e klas kaart. Er is (op één of andere manier) een foutje gemaakt in de computer bij de 'reisproducten'.
Doordat er maar een paar van zijn, wordt het misschien nog een collector's item. ;)
Bron: Interne mail NS-Reizigers
Reactie door erik008 op 31-05-2010 23:51
Dat is dan wel apart, 3e klas bestaat sinds 3 juni 1956 niet meer.
Reactie door dirk2 op 01-06-2010 09:35
Hoe werd je aangesproken door de conducteur stumphius?
Was hij/zij beleefd of werd je voor gek gezet in een volle trein?
Reactie door stumphius op 27-06-2010 22:51
De conducteur zei opeens je mag hier niet zitten in een volle trein.
En ik zei zoiets van waarom niet dan??
Zegt hij, je moet derde klas zitten.
Ik keek hem aan of hij gek was, maar hij benadrukte dat me kaart niet goed was.
En een week later was hij dus nog steeds niet goed en toen zei hij dat weer :s
Dus dacht ik moet die kaart verbeteren dat hij goed is.
vandaar dat ik hier kwam :)
Maar blijkbaar zijn er iets van 100 kaarten verkeerd :s
lange leven de moderne techniek :s
Reactie door dirk2 op 28-06-2010 10:34
Er gaat veel mis met de chipcard, dat is bij de NS bekend.
Een famielilid van mij werd in een volle trein voor gek gezet terwijl de kortingskaart was betaald. Het betaalbewijs kon zij ook tonen ( kaart was aan het loket voldaan). Volgens een medewerkster van de NS kan je het beste een klacht schriftelijk indienen. Die worden i.t.t. emails (zijn er teveel) wel allemaal gelezen en beantwoord. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Veel succes met je studie stumphius
:)
Reactie door lapto op 28-06-2010 22:30
Zo'n geweldige service is de NS niet.
Af en toe heb ik het gevoel dat sommige zich daar te goed voelen.
Ik had een aantal jaar ook dat ik ergens heen moest om iemand te steunen met een overlijden ( ik kende die persoon die overleden is trouwens niet ) maar mijn bank had een storing dus eerst gekeken naar een conductuur en die kon ik niet vinden dus ben ingestapt.
Bij de volgende halte ben ik weer uitgestapt en zag een conducteur en vertelde dat ik bij de vorige halte was ingestapt en waar ik heen moest.
Lijkt me eerlijk maar werd gewoon voor leugenaar uitgemaakt en ik kreeg een vette prent.
Moest toen ook al mijn gegevens afgeven anders zou hij de politie bellen maar ik moest dringent verder dus had het zo maar gelaten.
Na een klacht melden heb ik bericht gehad dat ik die bon niet hoefde te betalen alleen de prijs voor mijn ticked.
Alleen sorry konden ze niet zeggen.
@stumphius
Is je kaart nu helemaal goed en heb je nu geen problemen meer ?
Greetings Lapto
Reactie door dirk2 op 28-06-2010 22:44
Soms lijkt het wel of je in Jiskefet zit , grappig is het natuurlijk niet als het je overkomt.
Misschien hadden wij wel dezelfde conducteur als stumphius, zou mij helemaal niet verbazen.
Reactie door stumphius op 19-07-2010 20:20
Ja de ns en klantvriendelijkheid zijn vaak 2 verschillende dingen :s
Werd we vorige week weer ook een conducteur over aangesproken, maar die vroeg alleen je weet dat je een drede klas kaart hebt??
Dus ik ja klopt, en hij liep weer verder kreeg daar niet eens een reactie op, vond ik dan ook wel weer een beetje raar :s
Maar ach hij maakte er in ieder geval geen probleem dus dat scheelt :)
En heb nog steeds een derde klas kaart lapto, maar laat het maar zo. Als je er achter aan gaat krijg je het zelfde effect als wanneer je er niets aan doet.
Beide gevallen gebeurt er helemaal niets.
Kan er mee reizen en dat is het belangrijkste.
Reactie door melomaan op 19-07-2010 21:50
@stumphuis: Wanneer een conducteur er wel een probleem van maakt, zou ik direct een klacht bij NS indienen. Tijdstip en traject vermelden, zodat deze conducteur hierover door zijn manager aangesproken wordt.
Zoals ik al eerder vermelde zijn alle conducteurs d.m.v. een interne mail op de hoogte gebracht dat deze kaarten bestaan en dat zij dezelfde rechten aan de reiziger geven als een 2e klas studenten-o.v.-kaart. Het geeft dus absoluut geen pas om jou (en andere studenten met zo'n kaart) anders te behandelen vanwege deze kaart.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!