Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

3 dagen van te voren borg betalen roompot

Geplaatst door: aardbei23 op: 21-05-2013 17:05
Wij hebben jaarlijks een meidenweekend. Dit jaar zit ik in de organisatie. We zijn met 10 personen, dus zoek dan maar eens een leuk en betaalbaar huisje op een leuke plek. Dat dachten we helemaal gevonden te hebben bij Roompot. Met een leuke aanbieding er nog bij. Nou, dikke neus! Die aanbieding werd al snel niet leuk meer door allemaal extra kosten erbij, zoals 160 euro voor schoonmaak kosten. Terwijl we laterna een mail krijgen dat we zelf moeten schoonmaken. (waarom betalen we dan 160 euro?) We kunnen niet boeken van vrijdag tot en met zondag, we kunnen alleen boeken vrijdag tot en met maandag. Dat dan maar gedaan (kunnen we zondag ook rustig aan op huis vertrekken) Vervolgens krijg ik een aantal mails met betalings termijnen. Ook krijg ik helemaal in het begin een mail dat we 50 euro per persoon borg moeten betalen omdat we met zo'n grote groep zijn. ( we hadden toch al 160 euro borg in de factuur zien staan?) Daarna krijg ik een nota met hele duidelijke betaaldata en bijbehoorende bedragen Wel vreemd want die 50 euro borg p.p. staat er niet bij vermeld. Maar goed roompot is een grote betrouwbare organisatie dan zal dat toch wel kloppen... Vervolgens krijg ik 1 brief en 2x dezelfde mail dat alle betalingen voldaan zijn. Fijn :) Weer een last minder. Krijg ik OPEENS 3 DAGEN voor vertrek een nota via de mail, dat ik even 500 euro borg in totaal moet overmaken BINNEN 2 DAGEN !!! Kan dit? Hadden ze hier niet eerder mee aan moeten komen? Toen ik mijn klacht indiende kreeg ik een zeer klantonvriendelijk bericht terug. Zonder afhandeling of excuses. Simpel bericht dat ik 500 euro dien over te maken voor deze datum en anders geen toegang tot het huisje. Ik vind dit zeer klantonvriendelijk. Gebeld, maar na 10 minuten in de wacht nog altijd niemand aan de lijn. Een tussenoplossing (bijvoorbeeld 500 euro bij de receptie betalen) wordt niet gezocht. Erg vervelend! Want ja, sprokkel maar eens 500 euro bij 10 personen die fulltime en in diensten werken bij elkaar, binnen 2 dagen (gaat dus niet lukken). Kan roompot dit maken? Wij gaan hier dus nooit meer naar toe en we zijn er nog niet eens geweest
Reactie door valerius-2 op 21-05-2013 19:18
Als ze u eenmaal aan de haak hebben dan is het plukken, want als u dit niet zou betalen dan bent u alles kwijt wat u reeds vooruit heeft betaald. Zo werk dat bij dit soort bredrijven.
Reactie door tijger1 op 21-05-2013 23:50
Ik lees op de site van roompot dat er voor groepen een andere borgregeling is, dus die van € 50 per persoon. Ik begrijp überhaupt niet dat mensen daar nog naar toe gaan. Als je al die extra kosten ziet, treurig.
Reactie door alexishoop op 22-05-2013 07:38
groepen moeten geen andere borg betalen maar een extra Waarborgsom (bij aankomst in het Park) . http://www.roompotparken.nl/informatie/algemene_voorwaarden
Reactie door alexishoop op 22-05-2013 08:09
als jongeren(groep) wordt je niet vrolijk van zulke beperkende voorwaarden. hopelijk word de soep niet zo heet gegeten, en krijg je gewoon het geboekte huisje en volle toegang tot het park De Ondernemer kan in voorkomende gevallen beslissen om af te wijken van dit beleid en daarbij nadere voorwaarden stellen dat is dus wel ruim uitgelegd.
Reactie door olijfje3 op 16-08-2013 13:41
weinig room veel pot ik met familie in roompot vieze badkamer bij aankomst olijfje3

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor