Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

0900-nummers

Geplaatst door: xhanie op: 12-06-2012 10:00
Ik irriteer me helemaal mateloos aan betaalde 0900-nummers. Ik zoek ze nu allemaal op via 0900-alternatieven en soms werkt dat. Helaas niet voor KPN. Ze zijn actief bezig geweest al deze nummers te onderscheppen en te herleiden. Ik vindt het schandalig dat de consument voor een service betaald. En vervolgens bij het niet functioneren van een service moet betalen om het weer werkend te krijgen! hoe krom is dat. Bovenop dat alles moet je vaak nog lang wachten ook als je deze nummers belt want ze zijn zogenaamd niet bereikbaar. Ik heb nu problemen met mijn digitenne krijg geen ontvangst en kan dus geen TV kijken!. Welk nummer moet ik bellen? 0900-0576 (€ 0,10 /min*) het is absuurd maar ik ga zoeken vindt ik de volgende nummers:030 6862400 werkt niet, blijft overgaan maar wordt niet opgenomen volgende dan: 010 - 4578321 Computer aan de telefoon die me zegt dat ik 0900-0576 moet bellen. Zijn dus te verdomt om op te nemen. Volgende dan: 0800 0115 krijg ik een keuzemenu, bij technische ondersteuning kies drie, nu verteld een computer me dat ik bellen moet 0900-0244. Je raad het al (€ 0,10 /min*) Waarom wordt de consument op nog meer kosten gedrukt door dit soort praktijken. De consument is zijn tijd aan het verdoen om een ander nummer te vinden en ook dat geeft geen garantie tot het vinden ervan. Aanbieders! geef een gratis nummer uit niet alleen voor nieuwe klanten maar ook voor de bestaande want die hebben net zoveel recht op goede service! Momenteel nog steeds geen televisie. Gefrustreerde groeten, Chantal
Reactie door naitsoezn op 12-06-2012 10:10
Goede service is niet in geld uit te drukken. Persoonlijk vind ik het niet erg om 10 ct / min te betalen, als ik vervolgens snel en goed geholpen wordt. Dat die service vaak achterwege blijft vind ik erger dan 10 ct / min te betalen. Het telefonisch bereikbaar zijn kost een bedrijf immers ook geld, en daar wil ik best aan meebetalen als het probleem vervolgens snel en naar tevredenheid wordt opgelost.
Reactie door zoekster op 12-06-2012 10:21
Ik ben het gloeiend met de vraagsteller eens. Dure 0900 nummers en dan ook nog eens in de wacht worden gezet. Maar... er is wel een andere weg om KPN te bereiken. U kunt uw klachten over KPN (en dus digitenne) doorgeven via de klachtencompas. Een nieuw initiatief van de consumentenbond. Uw klacht wordt meteen doorgestuurd naar KPN. Alle berichten zijn openbaar, dus iedereen kan zien of en hoe uw klachten worden opgelost. klik hier om bij de klachtencompas te komen. Chantal, veel succes!hier
Reactie door jorisw op 12-06-2012 11:23
De reden waarom 0900 nummers voor dit soort doeleinden zijn ingevoerd komt voor een groot deel omdat de gratis 0800 nummers in het verleden werden "geteisterd" door zgn. plaagbellers. Mensen die uit verveling te pas en te onpas die nummers gingen bellen. Dit is toen opgelost door betaalde 0900 nummers in te voeren. Voor de incidentele beller een klein bedrag, maar afschrikwekkend genoeg voor de veelbellende plaagbeller. Verder is een 0900 nummer praktischer in het gebruik. Je hebt altijd hetzelfde nummer ongeacht waar het gesprek daadwerklijk naar toe gaat. Je kan dus meerdere bestemmingen hebben afhankelijk van beschikbaarheid. Dit kan je ook wel realiseren door gesprekken naar een normaal geographisch nummer te routeren en dan vervolgens intern naar andere bestemming te sturen, maar bij een 0900 nummer wordt van te voren de routering al bepaald (voordat het bij het call center uitkomt). Het is overigens geen melkkoe, want een call center medewerker kost nog altijd zo'n 30 a 35 euro per uur. De paar euro die een 0900 nummer oplevert valt daarbij in het niet.
Reactie door zoekster op 12-06-2012 11:49
Kan best wel zo zijn, dat 0900 nummers zijn ingevoerd om bellers te weren, die te pas en te onpas gaan bellen, maar toen ik me wilde aanmelden bij Tele2 voor een abonnement, kon ik gewoon van een gratis telefoonnummer gebruik maken, eenmaal klant mag je van het betaalde 0900 nummer gebruik maken. Overigens wordt in een eerder artikel van Kassa vermeld dat de 0900 nummers goedkoper worden. Toen is deze discussie ook al uitgebreid gevoerd. Zie hierhier
Reactie door tdehond op 12-06-2012 12:28
In de 2de helft van dit jaar wordt de consument beter beschermd tegen m.n. de dure 0900 nummers. Ik vind ook de menus vaak om niet doorheen te komen. Keuze op keuze menu. :( Nu geldt een maximumtarief van € 0,15 per minuut voor het 0900-nummer van uw klantenservice aan consumenten met wie u een doorlopende contractuele en/of financiële relatie hebt. Straks mag u ook geen extra kosten in rekening brengen bij uw klantenservice aan consumenten die een eenmalige aankoop hebben gedaan. [url=http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2012/01/25/0900-klantenservicenummers-worden-goedkoper.html: Rijksoverheid: klik[/url:
Reactie door hereistom op 12-06-2012 13:13
Ik kan nergens vinden wanneer dat ingaat? Maar wordt het dan lokaal tarief? Dan kunnen ze beter weer gewone nummers gaan gebruiken! Ik erger me ook dood aan die 0900 nummers, meestal betaal je al een abonnement en heb je dus al betaald voor de 'service', maar nog zijn er bedrijven die €0,75 durven te vragen! KPN is wat dat betreft helemaal een oplichter, die levert volgens mij expres slechte producten zodat je wel moet gaan bellen en zo dus weer extra aan je kunnen verdienen! En die rotzooi van Digitenne heb ik gelijk weer de deur uit gedaan, slecht ontvangst of helemaal geen ontvangst, er was altijd wel iets! Heb nu gewoon weer kabel zonder problemen en prachtig beeld ;-)
Reactie door tdehond op 12-06-2012 13:42
implementatie van deze Consumentenrichtlijn zal geschieden via een wetgevingstraject. In het kader van de implementatie van de richtlijn zal ik de Regeling Universele Dienstverlening en Eindgebruikersbelangen (hierna: Rude), in samenspraak met mijn collega van Veiligheid en Justitie, wijzigen. Het zal dus m.i. eerst in de staatskrant gepubliceerd moeten worden voordat het in werking treedt.
Reactie door loreleigil op 12-06-2012 15:04
Wat ik nog erger vind van die 0900 nummers (ook die gratis zijn) is als je met een mobieltje belt. Dan betaal je nog eens extra om je eigen telefoon te gebruiken! Het is MIJN telefoon en dan moet ik (bijvoorbeeld) extra gaan betalen om de UPC te kunnen bellen, omdat ik storing heb? Hoe krom is dat?!
Reactie door carola.83 op 12-06-2012 15:11
.......In de 2de helft van dit jaar wordt de consument beter beschermd tegen m.n. de dure 0900 nummers...... Dan zullen de (abo) prijzen wel omhoog gaan. EN de wachttijden bij de helpdesk, want nu gaat iedere nitwit bellen, ook voor zaken waar een provider niks mee te maken heeft (bijv. p.c. problemen). Ik vind 0,10ct. per minuut echt niet veel.
Reactie door hereistom op 12-06-2012 15:19
Quote: carola.83 schreef op dinsdag 12 jun 2012, 15:11: Ik vind 0,10ct. per minuut echt niet veel. einde Quote Wat dom! Maar zeker wel schreeuwen dat de benzine zo duur is!
Reactie door tdehond op 12-06-2012 16:57
De bedragen die mobiele providers rekenen voor het bellen van 0900 nummers verschilt. Het is zeker de moeite waard om ook daar naar te kijken voordat u een abonnement bij een mobiele provider afsluit. Quote: loreleigil schreef op dinsdag 12 jun 2012, 15:04: Wat ik nog erger vind van die 0900 nummers (ook die gratis zijn) is als je met een mobieltje belt. Dan betaal je nog eens extra om je eigen telefoon te gebruiken! Het is MIJN telefoon en dan moet ik (bijvoorbeeld) extra gaan betalen om de UPC te kunnen bellen, omdat ik storing heb? Hoe krom is dat?!einde Quote
Reactie door zwemmer op 12-06-2012 17:12
Er is wel wat voor te zeggen om deze nummers minder duur te maken. Maar, ga eens in een organisatie werken dat (nog) bereikbaar is met een een gratis nummer. Je krijgt dan heel wat ongein te horen. Om dat te weren en om de inkomsten zijn die nummers vaak niet meer gratis. Zwemmer
Reactie door soepkiep op 12-06-2012 18:15
de politie heeft toch ook een 0900 nummer en de dokterspost dit vind ik ook niet normaal waarom zo'n duur nummer en vaak sta je lang in de wacht
Reactie door hereistom op 12-06-2012 18:17
Ja die van de dokter vind ik helemaal achterlijk, die verdient al goed aan ons!
Reactie door soepkiep op 12-06-2012 18:25
ja dat klopt en politie alert dan die moet je ook bellen met een 0900 nummer dan wil je ze helpen maar het kost jou veel geld met hun 0900 nummer
Reactie door tdehond op 12-06-2012 19:15
Dat verschilt blijkbaar per gemeente en per huisarts. Zowel mijn huisarts als de dokters post hebben geen 0900 nummer. Politie helaas wel, al zijn een aantal posten nu ook actief op twitter. Quote: soepkiep schreef op dinsdag 12 jun 2012, 18:15: de politie heeft toch ook een 0900 nummer en de dokterspost dit vind ik ook niet normaal waarom zo'n duur nummer en vaak sta je lang in de wachteinde Quote
Reactie door carola.83 op 12-06-2012 20:14
Quote: hereistom schreef op dinsdag 12 jun 2012, 15:19: Quote: carola.83 schreef op dinsdag 12 jun 2012, 15:11: Ik vind 0,10ct. per minuut echt niet veel. einde Quote Wat dom! Maar zeker wel schreeuwen dat de benzine zo duur is!einde Quote En ik vind jouw reactie dom! IK vind 0,10 cent niet (te)veel, mag ik???? En over de prijs van benzine schreeuw ik niet! Misschien moet jij wat minder schreeuwen als iemand er een andere mening op na houdt!
Reactie door carola.83 op 12-06-2012 20:15
Als helpdesk gratis gaat worden, kan je rekenen op nog langere wachttijden. Nee, daar wordt je blij van!
Reactie door hereistom op 12-06-2012 20:38
Quote: carola.83 schreef op dinsdag 12 jun 2012, 20:15: Als helpdesk gratis gaat worden, kan je rekenen op nog langere wachttijden. Nee, daar wordt je blij van!einde Quote Tuurlijk jij betaald liever overal teveel voor!
Reactie door melomaan op 12-06-2012 23:44
Ik vind het niet erg om voor een service van een bedrijf te moeten betalen wanneer ik ze bel. Wat ik wel erg vind is te moeten betalen wanneer een bedrijf een fout maakt of een storing heeft. Ik vind dat dat bedrijf mij dan E 0,10 zou moeten betalen voor mijn kostbare vrije tijd die ik in de wacht zit. Ik vind het belachelijk dat wanneer een bedrijf faalt, ik tijd en geld kwijt ben om ze hier attent op te maken.
Reactie door tdehond op 13-06-2012 08:09
De helpdesk wordt m.i. niet gratis. klik hier Zie PDF file onderaan. Quote: carola.83 schreef op dinsdag 12 jun 2012, 20:15: Als helpdesk gratis gaat worden, kan je rekenen op nog langere wachttijden. Nee, daar wordt je blij van!einde Quote klik hier
Reactie door loreleigil op 13-06-2012 13:39
Quote: carola.83 schreef op dinsdag 12 jun 2012, 20:14: Quote: hereistom schreef op dinsdag 12 jun 2012, 15:19: Quote: carola.83 schreef op dinsdag 12 jun 2012, 15:11: Ik vind 0,10ct. per minuut echt niet veel. einde Quote Wat dom! Maar zeker wel schreeuwen dat de benzine zo duur is!einde Quote En ik vind jouw reactie dom! IK vind 0,10 cent niet (te)veel, mag ik???? En over de prijs van benzine schreeuw ik niet! Misschien moet jij wat minder schreeuwen als iemand er een andere mening op na houdt!einde Quote En dan nog, alsof je net zo veel minuten aan de lijn hangt met .... (vul bedrijf in dat € 0,10 per minuut rekent voor de klantenservice etc.) als dat je kilometers in een week rijdt. Ik weet niet hoe vaak Tom die lijnen belt, maar ik lang niet zo vaak.
Reactie door hereistom op 13-06-2012 13:55
Ik gelukkig ook niet zo vaak, alleen maar als ik echt een probleem heb en dan moet je meestal eerst 36 keuzes maken en dan weer lang wachten voordat je de juiste persoon aan de lijn hebt en die blijkt er dan ook weer geen verstand van te hebben! Al met al hang je zo een half uur aan de lijn is dan dus minstens €3,- en dan heb je nog niks! En ik betaal dan ook nog de maandelijkste abonnements kosten, dus zo wordt je op extra kosten gejaagd en verdien ze dus lekker aan je!
Reactie door fotoflex op 14-06-2012 13:30
Natuurlijk is het zaak zoveel mogelijk bellers zolang mogelijk in de wacht te houden! Daar wordt geld aan verdiend. Jazeker, want u heeft daar al voor betaald bij de afname van uw produkt, dat zijn normale bedrijfskosten, net zoals het salaris van de directeur. Ik vind het echter niet erg om voor een bepaalde extra service te betalen, maar wel om te betalen om in de wacht te mogen staan. Alsof je in de supermarkt moet betalen om in de rij te staan, dat zou snel afgelopen zijn want dan ga je ergens anders boodschappen doen. Maar aan de bedrijven en instanties waar het hier om gaat, ben je gebonden, je kunt niet naar een ander. De teller moet pas gaan lopen als je een levend mens aan de lijn krijgt, die je vraag of probleem zelf kan afhandelen. Of anders een teller die geld terugstort op je rekening, als het langer duurt dan een van tevoren afgesproken tijd. :)
Reactie door traporgel op 14-06-2012 13:33
Als ik alles zo eens lees in de reacties, dan hangt half Nederland vrijwel dagelijk aan een helpdesk 0900 nummer.... Is dat echt zo? Aangaande de tv die het niet meer doet. Is 2 euro bellen voor een oplossing dan toch maar een acceptabele oplossing? Je kan ook vragen om een monteur. € 45,00 voorrijdkosten, € 45,00 per uur en tarief altijd minimaat 30 minuten. 't is dus maar hoe je tegen de materie aankijkt. Wij hebben kabel, in 8 jaar welgeteld 1 x probleem gehad, dus 1 telefoontje. Internet: al 12 jaar klant bij dezelfde provider. Hooguit 2 keer per jaar 1 of 2 telefoontjes. Nou, laat dat dan eens 4 euri gekost hebben.
Reactie door traporgel op 14-06-2012 13:36
Bij digitenne problemen kost het bellen 6 euro per uur. Wilt u voor dat bedrag werken bij uw baas? En als u alleen maar een mobiel hebt en geen vaste lijn, tja, dat was uw eigen keuze.
Reactie door jannyholtrop op 14-06-2012 13:37
Die 0900 nummers zijn inderdaad een schep uit je portemonaie. Vooral als je de dienstdoende huisartsenpost wilt bellen in regio Zeist. Je wordt op een wachtlijn gezet en je bent zomaar tussen de 3 en 4 euro kwijt. Dergelijke instanties zouden geen gebruik mogen maken van een dergelijk nummer. Ook de gemeentes hebben tegenwoordig een servicenummer beginnend met 14. Dit levert ook een flinke duit op als je even voor info naar de gemeentebalie belt. Is trouwens bekend, dat wanneer je mobiel met een 088 servicenummer naar het ziekenhuis belt je ook de rekening krijgt gepresenteerd? En goed ook. Het zijn dus niet alleen de 0900 nummers die geld in het laadje brengen.
Reactie door hereistom op 14-06-2012 13:42
Quote: traporgel schreef op donderdag 14 jun 2012, 13:36: Bij digitenne problemen kost het bellen 6 euro per uur. Wilt u voor dat bedrag werken bij uw baas? En als u alleen maar een mobiel hebt en geen vaste lijn, tja, dat was uw eigen keuze.einde Quote Dat van die mobiel vind ik ook, moet je maar niet mobiel bellen dat is nu eenmaal duur! Maar voor digitenne betaal je al abonnementskosten en is het dus achterlijk dat als het niet (goed) werkt je dus zelf weer kosten moet gaan maken door zo'n duur nummer te moeten bellen!
Reactie door maron op 14-06-2012 13:56
Als een 0900 nummer een service nummer word genoemd, Is het wat mij betreft al geen service meer, daar versta ik iets anders onder.
Reactie door boosje op 14-06-2012 14:09
Gewoon waardeloos en zéér klantonvriendelijk! Zaken doen schijnt in Nederland nog niet vanzelfsprekend in te houden dat je ook goede service moet geven en klantvriendelijk moet zijn. Waarom waren er in de tijd van de goeie ouwe PTT wél gratis klantcontactnummers? Zelfs 008 (nummerinformatie binnenland) was gratis, nu is het dik betalen voor een nummer opvragen. Gelukkig kan dit laatste voortaan snel, simpel en voor niets extra's via internet. In Frankrijk hanteert Orange een redelijk klantvriendelijke formule: de wachttijd is gratis, pas als je een medewerker aan de lijn krijgt begint de teller te lopen. Kijk, dan betaal je echt voor het advies of de hulp die je vraagt, zo hoort het ook. BTW: veel nummers zoals van de politie kosten slechts het tarief van een lokaal gesprek, maar dat zouden ze best wat duidelijker mogen aangeven. Waar de wetgever wél iets aan moet doen: het verplicht stellen dat alles wat meer kost dan lokaal tarief, vóór het begin van een gesprek vermelden hoeveel het kost per gesprek of per minuut. Met name die 088-, 087-nummers vind ik heel wazig, en dat 14 (beginnen tegenwoordig alle gemeenten mee) extra kost wordt je ook niet verteld. Héél slecht, zeker voor de overheid die je niet op een andere manier kunt bereiken. Die zou juist gratis moeten zijn, zodat ook minima ze zonder zorgen kunnen bellen, bijvoorbeeld naar de sociale dienst. Toch te gek voor woorden dat zoiets juist duur gemaakt is???
Reactie door jpm op 14-06-2012 14:19
U moet natuurlijk eerst het verschil bekijken: moet ik betalen om de werking van een aangeschaft apparaat uitgelegd te krijgen? Ja, zeker want u kunt ook de handleiding gebruiken. Indien deze er niet bij is of niet in duidelijk Nederlands is geschreven, dan wordt het toch wel moeilijk. Vroeger belde je gewoon de vakman en dan werd je een en ander (nogmaals) uitgelegd. Kosten: meestal lokaal tarief. Verder geldt voor mij dat het schandelijk is om geld te vragen voor de service. Allerlei kosten, ook telefoonkosten, gelden al sinds mensenheugenis als bedrijfskosten voor een bedrijf. Als een klant je belt moet dat gewoon hooguit tegen lokaal tarief kunnen. Beter nog is het aanbieden van een gratis telefoonnummer, het bedrijf heeft er zelf nog het meest belang bij als een klant tevreden is. Tarieven die boven de 0,10 eurocent per minuut uitgaan vind ik schandalig. Dat is al 6 euro per uur aan telefoonkosten, dan nog te weten dat je zomaar een uur aan de lijn kunt wachten. Laten de maatschappijen eerst eens iets doen aan de lange wachttijden. De maatschappijen verdienen al genoeg aan hun producten zelf. Geld betalen om een dokterspost telefonisch te bereiken vind ik grote schande. Een verborgen verhoging van je ziektekosten noem ik dat. Daaraan moet paal en perk worden gesteld want voordat je het weet moet je betalen voor het inademen van de lucht in je directe omgeving, met andere woorden: we bevinden ons op een hellend vlak.
Reactie door jantom op 14-06-2012 14:48
Ik ben het helemaal eens met de vraagsteller. Als ik een 0900-nummer bel is dat meestal tegen betaling van het gewone tarief. Dat valt dus mee. Maar als het geen 0900 nummer zou zijn hoef ik helemaal niets te betalen.... Ik heb zelf de ervaring dat goedkopere webwinkels een duur telefoonnummer gebruiken (als een klant wegens een probleem moet bellen); dat dat ook anders kan heb ik in de praktijk gezien.
Reactie door feya13 op 14-06-2012 14:53
Ik ben zelf werkzaam bij een bedrijf met een 0900 nummer maar wij bieden 2 opties: ALLE informatie staat tegenwoordig bij ons online. Als mensen iets niet begrijpen, staan er extra menu's om het uit te leggen. Begrijp je het dan nog niet, dan ben je welkom om te bellen. Mensen die bellen zijn ook, naar mijn ervaring, gewoon blij met alle hulp die je ze bied. Als op het eind van de dag die mensen goed en duidelijk zijn geholpen, maken de kosten niets meer uit en wordt je ook nog bedankt voor de goede SERVICE. Er is een enkeling (letterlijk) die klaagt over het betalen voor deze service, maar dit zijn dan ook de mensen welke de info welke ze vragen, makkelijk online kunnen vinden. Tsja, als je er dan nog voor kiest om te bellen.... Dus uit ervaring is het 0900 nummer een EXTRA service. Alle service wordt namelijk al online verteld, maar wil je gebruik maken van deze extra service, dan komen er idd kosten bij. Wat ik trouwens ook niet goed vind is dat doctoren en politei etc 0900 nummers hebben, gelukkig is dat in onze regio niet het geval!
Reactie door siebrandjoep op 14-06-2012 15:04
Om in "voetbaltermen" te spreken.Ieder nadeel heeft zijn voordeel. Als je niet tv kunt kijken heb je wel tijd om te bellen.
Reactie door wimmi20 op 14-06-2012 15:06
Beste vraagsteller, wat misschien uw digitenne probleem oplost: Als u digitenne voor het eerst gebruikt dan moet u het kaartje telefonisch aanmelden. Doe dit nogmaals, het telefoonnummer is gratis : 0800-0576. Het codegetal staat op uw kaartje. Als u belt houd dan het codegetal bij de hand. U krijgt een computer aan de lijn, volg de instructies. Hierna kan het minuten duren voordat alles weer correct werkt. Kijk ook in het scherm menu of in dat menu de juiste provincie is aangevinkt. Kijk of het lampje in de antennevoet brandt, als dat niet brandt dan de antenneplug beter in de decoder duwen. Laat u hier even weten of het heeft geholpen ?.
Reactie door danath op 14-06-2012 15:25
Ik heb wel goeie ervaringen met KPN. Toen mijn digitale ontvanger niet goed werkte en ik het samen met de helpdesk probeerde het te verhelpen en ik zei dat het wel lang duurde gezien het tarief, hoefde ik niks te betalen, en werden de kosten inderdaad netjes op mijn rekening afgeboekt! Als het druk is krijg ik altijd te horen om vanwege de drukte het later nog eens te proberen. Maar ik ben het wel eens met de vragensteller eens dat het ook gratis zou moeten. Of minstens tegen het gewone tarief,het is van de zotte dat je tegenwoordig bijna nergens meer naar toe kan bellen voor het normale tarief!
Reactie door fotoflex op 14-06-2012 15:33
Ik ben oud genoeg om mij te kunnen herinneren dat lokale gesprekken een dubbeltje kostten, hoe lang ze ook duurden. Natuurlijk moest opeens alles geprivatiseerd worden, zodat door concurrentie alles goedkoper zou worden voor de consument. Meteen kwamen er regels en grenzen bij, zodat echte concurrentie niet mogelijk was, en splitsten bedrijven zich op, zodat er voor wat vroeger één handeling was, nu aan meerdere aanbieders betaald moet worden. ( denk maar even aan de rekening van de energieleverancier) Die moeten er allemaal aan verdienen én btw over betalen. Uiteindelijk ben je meer kwijt dan voor die tijd.
Reactie door kapoen op 14-06-2012 16:35
er is maar 1 ding waar ik met aan erger zowel bij normale nummers en zeker bij 0900 nummers Als je al snel verbinding heb krijgt je te horen wat het gaat kosten per minuut en moet je daarna eerst een stelletje keuze menu's doorworstelen voordat je op de plaats van bestemming bent en natuurlijk moet je dat ook allemaal betalen, daarna is elke medewerker in gesprek en als je er 1 krijgt is het te hopen dat die man/vrouw weet waar hij het over heeft. Vaak zeggen ze, heeft u een momentje en vraagd vervolgens aan een collega hoe het in elkaar zit, want wat jij had gevraagd stond net niet op zijn scherm. Ook krijg je vaak te horen in jou tijd dat ze het gesprek op band opnemen voor trainings doeleinden, of andere onzin. Maar je kan nog beter bellen, want als je een zogenaamde contakt pagina op je pc gebruikt dan krijg je bijna nooit antwoordt.
Reactie door anglo op 14-06-2012 18:33
beste kapoen, ik doe het meestal (als er niet erg veel haast mee is) via het contactformulier en heb er redelijk goede ervaring mee, krijg vaak de volgende dag antwoord en kost me niets (want voor het internet heb ik toch al een abbonement) groet van Anglo
Reactie door kandijtje op 14-06-2012 18:40
De nieuwe trend is 088/084 geworden. Daar vermelden ze niet wat het kost en krijg je achteraf de rekening gepresenteerd. Als je met een mobiel naar 0900 belt komen er nog kosten bij voor het gebruik van je mobiele telefoon? Ook weer iets waar providers gewoon geld aan willen verdienen. Vroeger werden veel 0800 lijnen gebeld voor onzin praatjes, maar een alternatief om dan 0900 te doen is natuurlijk niet erg maar dat ze dan de tarieven flink omhoog gooien is wel erg. En tegenwoordig kun je via internet ook weken/maanden op antwoord wachten als je überhoubt een contactformulier vind. Reageren ze dan eindelijk dan kun je niet antwoorden (wat overigens ook volgens de hedendaagse wetgeving niet zou mogen). Je moet dan opnieuw weken/maanden wachten na het invoeren van het contactformulier!
Reactie door kapoen op 14-06-2012 18:40
beste anglo In dat geval ben je echt een bofkont en gun je dat van harte Ik heb b.v. een paar keer een contactformulier ingevuld bij UPC die zijn ze al maanden aan het spellen volgens mij, ik heb er nooit wat van gehoord. heel af en toe kreeg ik eens antwoord op een vraag.
Reactie door gallito op 14-06-2012 19:16
Waarom kunnen we eigenlijk niet meer gewoon met een normaal telefoonnummer bellen, maar steeds meer alleen via 0900 nummers. Voor een gewoon nummer betalenwe ook zelf en kun je bovendien ook vanuit het buitenland bellen. Dat kan met die 0900 nummers niet. Slechte ontwikkeling!
Reactie door geeta21 op 14-06-2012 19:49
Als ik de vezekering of zorgvezekeraar bel doe ik of ik een verzekering wil afsluiten en vraag of ze me willen doorverbinden. Dat doen ze ook en dan vragen of ik een momentje de tijd heb. Ik zeg dan ik heb alle tijd. telefoonnummers om iets af te sluiten zijn altijd gratis!
Reactie door hereistom op 14-06-2012 20:06
Quote: gallito schreef op donderdag 14 jun 2012, 19:16: Waarom kunnen we eigenlijk niet meer gewoon met een normaal telefoonnummer bellen, maar steeds meer alleen via 0900 nummers. Voor een gewoon nummer betalenwe ook zelf en kun je bovendien ook vanuit het buitenland bellen. Dat kan met die 0900 nummers niet. Slechte ontwikkeling! einde Quote Omdat die bedrijven dus lekker kunnen verdienen met die 0900 nummers! ;-) Quote: kapoen schreef op donderdag 14 jun 2012, 18:40: beste anglo In dat geval ben je echt een bofkont en gun je dat van harte Ik heb b.v. een paar keer een contactformulier ingevuld bij UPC die zijn ze al maanden aan het spellen volgens mij, ik heb er nooit wat van gehoord. heel af en toe kreeg ik eens antwoord op een vraag.einde Quote Inderdaad een bofkont, veel bedrijven hebben geen contactformulier of emailadres op hun site staan en kun je dus alleen maar bellen! En die dat wel hebben krijg ik vaak een reactie van "hou er rekening mee dat wij het druk hebben en het enkele weken kan duren voordat u antwoord krijg, wilt u direct antwoord bel dan 0900...".
Reactie door maron op 14-06-2012 23:16
qf je krijgt een antwoord op je contactformulier dat je denkt, waar gaat dit over? antwoord heeft niets te maken met de vraag en lijkt haast wel geautomatiseerd.
Reactie door henry1942 op 14-06-2012 23:37
10 ct/min, !!! bij kpn betaal je zo al 9 ct/min ook al bel je naar je buurman, maar bel je naar het buitenland bijv. Frankrijk via een 0900 nr. betaal je maar 1 ( één ) ct/min. en bijv. naar Libanon een mobiel nr. bellen 13ct/min via 0900 nr en gewoon met dezelfde telefoon zonder 0900 nr betaal je €1.20 /min . Zie op google "televergelijk buitenland bellen"!! kan mij iemand uit leggen hoe dat kan.. !!!
Reactie door l1ntje op 16-06-2012 18:39
weet je wat nog erger is dat wanneer je als zakelijke klant belt naar KPN dit GRATIS is, bedrijven hoeven NIET TE BETALEN telefoonnummer 0800-0403. Ik ben overgestapt naar UPC daar kun je voortaan wel gratis bellen. Internet is veel sneller en met TV kijken kun je veel meer kanalen bereiken. Omgerekend ook nog is goedkoper. Heeeeeelllll veel ellende gehad met KPN
Reactie door rechim op 18-06-2012 20:01
Quote: traporgel schreef op donderdag 14 jun 2012, 13:36: Bij digitenne problemen kost het bellen 6 euro per uur. Wilt u voor dat bedrag werken bij uw baas? En als u alleen maar een mobiel hebt en geen vaste lijn, tja, dat was uw eigen keuze.einde Quote Maar stel je moet bellen omdat er een probleem met je vaste lijn is, je kunt bijvoorbeeld niet meer bellen, dan ben je toch wel blij dat je een prepaid voor nood achter de hand hebt. Oké, daarna wel weer flippen als je dan hoort dat het tarief dat je straks te horen krijgt (bijvoorbeeld 10 ct p.m.) niet voor jou geldt, maar dat jij dan 1,30 per minuut betaalt. :P
Reactie door van leyden op 18-06-2012 20:50
Veel bedrijven hebben een 0900 nummer omdat ze een beroerde service hebben enof hun produkten niet deugen. Doen ze bewust, ze weten dat ze veel klachten zullen krijgen en dat de consument wel MOET bellen voor een oplossing. Een goed bedrijf doet zoiets niet, gewoon omdat het niet nodig is>> het aantal klachten is dan te verwaarlozen, de meeste klanten zullen alleen bellen voor info enz. en die wil je juist niet missen, want uit zulke contacten kan makkelijk een verkoop tot stand komen. Dus beste mensen>> kijk VOOR de aankoop of een bedrijf wel normaal bereikbaar is. (regulier telefoonnummer) Mocht dat niet zo zijn, mijden als de pest>> zij zullen het wel niet zo nauw nemen met zakendoen , daarom hebben ze ook een 0900 nummer. Het is alleen om terechte klagers te ontmoedigen.
Reactie door van leyden op 18-06-2012 21:11
Dat de politie zich verlaagt met 0900 nummers, terwijl het juist hun taak is om (gratis) de burger te helpen is ook NIET jouw zorg. Soms heb je ze nodig, bel dan gerust 112, om wat voor reden dan ook. Mocht het tot een strafzaak komen>> ze hebben geen poot op te staan bij een eventuele rechtszaak, ze zijn zelf illegaal bezig door geld te vragen voor hun diensten. Zelf bel ik altijd met 112, mocht er wat aan de hand zijn. (om het even wat) Daar zijn ze dan niet zo blij mee, maar dat zal mij nou weer een rotzorg zijn.. Het gaat tot nu toe altijd nog goed>> je laat je direct doorverbinden met de politie uit eigen woonplaats en dan kan je gelijk daarna je relaas doen. Niks geen wachttijden, En weet je, vaak is de politie een beetje overdonderd, pas aan het eind van je betoog begint het ze te dagen dat het onderwerp niet voor 112 geschikt was. Ja jammer dan, te laat.
Reactie door wimmi20 op 19-06-2012 02:08
off topic, redactie
Reactie door tdehond op 19-06-2012 07:21
Zelf bel ik altijd met 112, mocht er wat aan de hand zijn. (om het even wat) @ vanderLeyden 1-1-2 bellen is voor spoedeisende hulp bij direct levensbedreigende situaties of wanneer u getuige bent van een misdrijf. U houdt m.i. onnodig deze lijn bezet waardoor mogelijk een ander de dienst niet kan bereiken in een noodsituatie. misbruik van 112: klik Ik ben het overigens wel eens dat politie te bereiken zou moeten zijn zonder een 0900 nummer te hoeven bellen voor zaken die niet via 112 doorgegeven moeten worden. klik
Reactie door van leyden op 19-06-2012 11:22
edit - redactie
Reactie door traporgel op 19-06-2012 13:20
Quote: rechim schreef op maandag 18 jun 2012, 20:01: Quote: traporgel schreef op donderdag 14 jun 2012, 13:36: Bij digitenne problemen kost het bellen 6 euro per uur. Wilt u voor dat bedrag werken bij uw baas? En als u alleen maar een mobiel hebt en geen vaste lijn, tja, dat was uw eigen keuze.einde Quote Maar stel je moet bellen omdat er een probleem met je vaste lijn is, je kunt bijvoorbeeld niet meer bellen, dan ben je toch wel blij dat je een prepaid voor nood achter de hand hebt. Oké, daarna wel weer flippen als je dan hoort dat het tarief dat je straks te horen krijgt (bijvoorbeeld 10 ct p.m.) niet voor jou geldt, maar dat jij dan 1,30 per minuut betaalt. :Peinde Quote Correct opgemerkt. Enkele weken geleden een [klein: probleem gehad met KPN / Hi. Ik kwam er toen ook achter dat bellen naar de klantenservice via je mobiel ineens € 1,30 kost. Inmiddels heb ik een formele klachtprocedure aanhangig gemaakt. Vooral ook omdat de mevrouw aan de telefoon dat niet bleek te weten.
Reactie door carola.83 op 19-06-2012 13:30
edit - redactie

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!