Melk van Apple en Salami van Louis Vuitton
• 18-11-2019
• leestijd 1 minuten
In de rubriek Web Draait Door elke werkdag een mooie, leuke, spannende, intrigerende video of fotoreeks van ’t web.
Prada, Chanel, Apple… dure merken die een gevoel van luxe, kwaliteit en elegantie uitstralen. Maar wat als deze bedrijven onze alledaagse producten zouden ontwerpen? Terwijl sommigen veel waarde hechten aan dure merken, vinden anderen dat die merken staan voor decadentie, hersenloze uitgaven en te dure items.
Het project Wheat is Wheat is Wheat onderzoekt de ethische grenzen van design binnen de consumptiecultuur. De Israëlische kunstenaar Peddy Mergui wil laten zien hoe wij als consument verleid worden luxueuze verpakkingen te kiezen boven andere verpakkingen, terwijl de inhoud van het product meestal hetzelfde is. Dat doet hij door de verpakkingen van onze basisproducten te voorzien van prestige en luxe. En dat is een grappig gezicht...
Bloem van Prada