BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Waarom wordt je gestraft als je mee denkt met postNL?

Bijdrage door gebruiker
28-01-2022
488 keer bekeken
7 reacties

Het was mij al opgevallen dat als je in de postNL app de bezorg plaats/tijd wijzigt dat je pakket 24 uur later wordt bezorgd.

Ik heb samen met een vriend 2 dezelfde en gelijktijdige bestellingen gedaan bij dezelfde webshop.

We kregen samen ongeveer tegelijk de mededeling dat de bestelling het magazijn heeft verlaten en is over gedragen aan postNL.

Ongeveer dezelfde tijd kregen wij beide dat de bestelling in het sorteercentrum is aangekomen en dat het pakket morgen aangeboden wordt met een tijdsindicatie.

Ik verander het omdat ik niet thuis ben en laat het bezorgen bij een postNL punt in de buurt, de andere doet niks.

Ik krijg nu een bericht dat ik mijn pakket overmorgen kan ophalen bij een postNL punt na 15:00 uur.

De volgende dag komt postNL met het pakket aan de deur bij mijn vriend. Omdat hij niet thuis is krijgt hij een briefje en een mededeling in de app jammer we hebben u gemist de bezorger gaat nu naar een postNL punt in de buurt om uw pakket daar afleveren. Omstreeks 14:40 uur krijgt hij een bericht dat hij het pakket kan ophalen bij het postNL punt.

Mijn pakket ligt intussen nog in het sorteercentrum te wachten om morgen af geleverd te worden bij het opgegeven postNL punt.

Ik vind dit erg vreemd omdat mijn pakket minder handelingen heeft ondergaan en dus milieu vriendelijker is krijg ik 24 uur straf.

Het pakket van mijn vriend heeft de postNL meer tijd en handelingen gekost maar is uiteindelijk 24 uur eerder bezorgd.

Wie kan mij dit verklaren? Ik ga in de toekomst de bezorg optie van mijn pakketten niet meer wijzigen.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.