BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Waarom wordt een zakelijk klant anders behandeld dan een consument of particulie

Bijdrage door gebruiker
27-05-2021
13 reacties
Wij bestellen bij een bedrijf een mini koelvitrine. Deze wordt geleverd maar voldoet niet aan de verwachtingen(zit geen aan/uit schakelaar op) en willen we ongebruikt in de originele verpakking retourneren. De leverancier zegt dat dit kan maar retourkosten voor de klant zijn en 25% van het aankoopbedrag ingehouden wordt op de terugbetaling. Dit laatste vinden wij vreemd en gaan bellen. De mededeling is omdat wij als zakelijke klant hebben besteld staat dit in hun algemene voorwaarden. Bij goed nalezen van deze algemene voorwaarden komen wij tot ontdekking dat een particulier/consument het produkt zonder opgave van reden de goederen kan retourneren en 100% teruggestort krijgt.

Weet u waarom er verschil wordt gemaakt tussen zakelijk en particulier? Ik kon niet ontdekken bij deze firma wat voor priveleges je hebt als je zakelijk klant bent.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.