BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Vezels stuk + vlekken in crème kleurige trenchcoat na behandeling stomerij

Bijdrage door gebruiker
15-12-2020
10 reacties
Afbeelding bij deze post - Vezels stuk + vlekken in crème kleurige trenchcoat na behandeling stomerij

Op 5 november heb ik mijn crème kleurige trenchcoat bij de plaatselijke supermarkt aangeboden. Deze supermarkt heeft een haal- en brengpunt voor een stomerij. Op deze jas zaten zand/modder vlekjes van de laarsjes van mijn neefje en omdat de jas licht van kleur was dacht ik: ‘’ik breng hem naar de stomerij waarna ik heb in de kast kan opbergen zodat ik hem in het voorjaar van 2021 weer kan dragen’’.

De plaatselijke supermarkt heeft deze jas vervolgens naarde stomerijverstuurd.Bij het opsturen heb ik een briefje meegegeven met de volgende opmerkingen:

- Niet wassen - Niet bleken - niet in de droger - strijken laag - chemisch reinigen mag met elk oplosmiddel BEHALVE trichloortehyleen.

In de week daar op kon ik de jas weer bij de plaatselijke supermarkt ophalen. Tot mijn verbazing zaten er hardnekkige vlekken in de vezels én waren er vezels stuk. Ik was hier niet van op de hoogte gesteld doorde stomerij, van hen heb ik niks gehoord.Het personeel van deplaatselijke supermarktwas dit ook al opgevallen dus in overleg besloten we dat ik de jas niet mee naar huis nam maar daar liet. In de tussentijd ben ik gebeld door een medewerker vande stomerijen hebben we besloten de jas nogmaals op te sturen naarde stomerijen nogmaals een lijstje met opmerkingen mee te geven wat wel en niet mag en ook dat wanneer mijn jas aan kwam de gene die de jas ging behandelen contact op ging nemen met mij voordat ze aan een behandeling begonnen.

Vervolgens kwamde stomerijmet het antwoord dat wanneer ze hem nog een keer gingen behandelen de jas alleen maar meer stuk ging. Daarop besloten de jas zo terug te nemen en duidelijk met de medewerker via mail en telefoon afgesproken dat we tot een passende oplossing zouden komen over de jas aangezien ik hem naar mijn mening stuk terug kreeg.

Er is een maand overheen gegaan voordat ik de jas weer had en zodoende heb ik foto's gestuurd van wat ik zag, waarna de directeur vande stomerijmij vroeg om hem te bellen. Hij ontkent alles en zegt dat zij de vlekken niet veroorzaakt kunnen hebben en dat de vezels al stuk waren voor het aanleveren. Hij verwees me naar NETEX een partij die op kosten een onderzoek instellen wie schuldig is.

Maar mocht ik nou mijn gelijk niet krijgen moet ik zelf betalen. Ik vind dat dit te lang geduurd heeft, de stomerij niet netjes contact met mij heeft opgenomen na het in mijn ogen vernielen van de jas en daarom de kosten hoe dan ook van het onderzoek op zich moet nemen maar hier is de directeur van de stomerij het niet mee eens. Wat kan ik doen?

(er zijn meerdere afbeeldingen maar kon maar eentje toevoegen)

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.