Dag allemaal,
Ik ben radeloos en boos, en vroeg mij af of iemand, of Kassa zelf wellicht, hiermee kon helpen.
Korte versie:
Ik heb een maand geleden 3 spijkerbroeken besteld via de website nl.tommy.com, ter waarde van €316,20. Dit heb ik direct betaald via iDeal, voordat ik het in huis had. Ik kreeg uiteindelijk 2 ipv 3 spijkerbroeken, zonder enige communicatie en zonder communicatie over het bedrag wat ik dus teveel had betaald. De twee die ik wel had ontvangen paste niet goed dus die heb ik volgens de regeltjes, terug gestuurd. Ik heb een bevestigingsmail gehad en zou mijn geld zsm op mijn rekening terug kunnen verwachten. Nu één maand later heb ik mijn geld nog niet, men reageert niet op e-mails en de klantenservice is bijna niet te bereiken. De twee keer dat ik het wel voor elkaar kreeg vertelde zij mij nog een weekje te wachten. Volgens een reactie van een ex medewerker van Tommy Hilfiger van 13 juni dit jaar zou Tommy Hilfiger Nederland mogelijk falliet gaan en worden restituties niet meer uitbetaald. Volgens deze persoon zou de klantenservice ook nep zijn, en gewoon oplichters zijn die helemaal geen computersysteem hebben en maar wat zeggen, pappen en nathouden. Eerlijk gezegd kwam men ook erg onzeker over aan de telefoon. Bron: https://shoppingervaring.nl/tommyhilfiger-reviews/
Lange versie:
Begin juniheb ik kleding besteld ter waarde van €316 euro, wat ik direct heb betaald via iDeal. Ik vond het al vreemd dat mijn bestelling niet terug te zien was in mijn account op hun website. De emails die ik ontving waren verwarrend. Men had het ineens over €197,- euro facturen ipv de €316,20 die ik had betaald. Nergens iets te zien over wat er met die €119,00 ging gebeuren die ik al betaald had maar die broek kon niet geleverd worden. Daar ook geen communicatie over, hij kwam gewoon niet. Daar over heb ik gebeld. Na veel pogingen kwam ik er eindelijk doorheen, een nerveus meisje waarvan ik dacht dat ze nieuw was, en die zei dat ze in haar systeem zou zien dat het allemaal wel goed staat en ik het binnen 5 dagen op mijn rekening zou hebben. Nou, niet dus. Weer gebeld, zelfde verhaal, wacht 5 dagen, ze zou er extra haast achter laten zetten. Niks hoor.
Ik heb op de dag dat ik de kleding (dus 2 spijkerbroeken ipv de 3 die ik had besteld) binnen kreeg, ze gepast en kwam erachter dat ze dus niet goed waren. Ik heb ze via de website aangemeld als retourzending en kreeg daar een akkoord email voor. Netjes alles in de doos gedaan en verzonden. Een dag later kreeg ik een email dat men het had ontvangen, en een dag daarna een email dat ik de betaling binnen 10 dagen kon verwachten. Die 10 dagen zijn ook verstreken en ik heb die €197 nog niet terug, en die overige teveel betaalde €119,00 ook niet. Niks noppes nada.
Ik heb al drie emails gestuurd die worden genegeerd, en soms ligt de hele telefonische klantenservice er uit ~ en als die er niet uit ligt kom je er gewoon niet doorheen want na 5 minuten knalt hij eruit als niemand opneemt.
Ik ging toen op Google zoeken naar klachten over Tommy, want ik vertrouwde het niet. Toen kwam ik heel veel klachten tegen dat men of niks ontvangt, of geld niet terug krijgt. Daar kwam ik één bericht tegen op shoppingervaring.nl van ene 'Mo' op 13 juni 2017, die zei een Klokkenluider te zijn, oud werknemer en dat de gehele klantenservice opgeheven is en nu door een derde knullige partij wordt gedaan die niks kan zien in systemen (maar wel zegt iets te kunnen zien.) Nu wenste ik dat ik wat kritische vragen had gesteld toen ik ze nog wel aan de lijn kon krijgen, maar ik vertrouwde ze. Tommy Hilfiger, een giga bedrijf. Ik begrijp niet hoe dit kan. Volgens 'Mo' zou er niks meer worden geleverd en kan iedereen fluiten naar zijn geld. Ik geloof hem gelijk. Mogelijk bestellen ze niks meer bij en had ik 'geluk' dat er nog twee broeken op voorraad waren.
Ondertussen blijf ik mails ontvangen van aanbiedingen, maar geen reacties op mijn klachten.
Ik heb enkele dagen geleden contact opgenomen met de receptie van het hoofdkantoor in Amsterdam. Die nam gelijk op, een aardige vrouw die zei al diverse klachten te hebben gehad en te zijn uitgescholden door boze klanten. Ze vond het niet zo gek (ik ook niet). Ik ben netjes gebleven want zij kan er niks aan doen, en zij zou mijn gegevens (na deze opgeschreven te hebben) doorgeven aan de juiste persoon zodat ik zsm mijn geld terug zou krijgen. Nou, nog niks. Ik heb ook een e-mail gestuurd naar hetGLOBAL Hilfiger e-mail adres, maar ook daar krijg ik nog geen reactie op.
Ik ben boos. Ik ben €316,20 armer, en niks wijzer, en ik wil mijn geld terug. Wat kan ik doen?