BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Thuisbezorgd brengt niet alle producten en laat je extra betalen , wat te doen?

Bijdrage door gebruiker
28-02-2022
76 keer bekeken
9 reacties
Ik heb de laatste tijd het gevoel dat mijn bestellingen bij thuisbezorgd vaak niet goed geleverd worden. Dit gebeurt dan vooral bij grote ketens die niet met eigen bezorgers werken.
Als voorbeeld: Ik had met mijn vriendin eten besteld bij een grote fastfood keten via thuisbezorgd. De levering in groningen duurt altijd even. Uiteindelijk is het gebracht. De bestelling bestond uit 3 burgers 2 patat en 2 drinken. Er werdt 1 burger en 2 patat en de drankjes geleverd.
Vervolgens contact gezocht met het restaurant. Deze geeft aan dat wij het moeten afhandelen met thuisbezorgd omdat thuisbezorgd geen na leveringen doet.
De twee gekochte burgers zaten in een menu, dus hier krijg je eigenlijk korting op. Ze berekenen hoeveel de burger kost in het menu en maken dit naar je over. Ook krijg je een voucher van 3 Euro. Klinkt redelijk dacht ik.
Maar helaas is het anders.
Op dat moment heb je geen avond eten omdat het niet geleverd is. Het geld dat wordt overgemaakt is te weinig om 2 van dezelfde burgers weer te kopen omdat je deze los moet bestellen. Hierdoor betaal je een paar euro extra. Daarnaast moet je ook nog extra eten bestellen omdat je niet aan het minimale bestel bedrag komt.
En omdat de bestelling onder een bepaald bedrag is komt er ook nog bezorgkosten overheen.
Uit eindelijk betaal je dus 5-10 euro extra door een fout gemaakt door het restaurant.

Wanneer dit wordt terug gekoppeld naar het restaurant geven die aan dat dit wordt afgehandeld door thuisbezorgd en dat zij het niet zelf mogen afhandelen van thuisbezorgd. Thuisbezorgd geeft aan dat ze niet meer kunnen terug boeken.

Ik zie hier een soort oplichting in. Je laat de klanten meer betalen door niet te leveren.
Wat kan ik hier aan doen? Het is mij nu drie keer gebeurt bij verschillende restaurants in de afgelopen drie maanden.

Hoe kan ik mijn extra kosten wel terug krijgen?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.