Ik heb 3 vouchers in totaal gekocht van Social Deal.
Op 14 maart vroeg ik binnen termijn van herroepingsrecht om mijn geld terug te storten vanwege de ontwikkelingen rond het coronavirus en alle massagepraktijken en restaurants dicht moesten. Vanwege gezondheidsriciso's wil ik me de komende tijd ook niet bevinden in dit soort omgevinden.
Op 14 maart vond het eerste contact plaats zie gesprek hieronder:
[21:55, 3/14/2020] M.: Beste medewerker, kijkend naar de huidige ontwikkelingen rond het Coronavirus zou ik graag mijn 2 aankopen willen annuleren en zo mijn geld teruggestort willen krijgen het gaan om de volgende vouchers
[14:21, 3/15/2020] Social Deal: Goedemiddag! Je spreekt met ... van Social Deal. Mijn excuses voor deze late reactie, helaas is het op dit moment erg druk en kunnen wij niet zo snel reageren!
[14:21, 3/15/2020] Social Deal: Wij vanuit Social Deal gaan op dit moment zoveel mogelijk deals proberen te verlengen wegens het Coronavirus. De kans is dus groot dat jouw deal ook verlengt gaat worden. Hiervoor is het belangrijk om de datum op jouw voucher in de gaten te houden. Mocht de deal niet verlengt worden, neem dan voor de einddatum contact met ons op.
Op 1 mei vraag ik nogmaals of mijn geld teruggestort kan krijgen en dat ging als volgt:
[12:46, 5/1/2020] Social Deal: Goedemiddag, je spreekt met ... van Social Deal. Ik neem het gesprek even over.
Ik zie dat mijn collega heeft uitgelegd dat wij bepaalde voorwaarden hebben. De geldigheid kan je zien wanneer je op de voucher klikt en dan meer informatie over de deal. Dat deze nu niet direct te zien is via mijn vouchers is omdat we bezig zijn met alle deals die op korte termijn aflopen, te verlengen. Dit om dus verwarring en extra vragen te voorkomen. Wanneer de ondernemer weer geopend is, kom dan ook direct de geldigheid weer tevoorschijn op het begin scherm van mijn vouchers.
Op het moment van 15 maart hebben wij jou een toelichting gegeven. Je hebt hierop niet meer gereageerd dat je hier niet mee akkoord gaat. Dat is een eigen bewuste keuze van je geweest. Nu zijn we een aantal weken later en val je niet meer in ons retour termijn.
In het eerste stuk van onze algemene voorwaarden staat vermeldt, ik citeer 'Social Deal is nooit partij in de overeenkomst met Partner. Social Deal is dus nooit gehouden en kan niet worden verplicht de door Partner aangeboden producten of diensten te leveren. De samenstelling van de deal kan te allen tijde gewijzigd worden en kennelijke type- of spelfouten zijn voorbehouden. '
Ik vind het vervelend voor je, maar zoals op 15 maart aangegeven hebben we de vouchers voor je verlengd. Zoals mijn collega aangaf zijn de vouchers niet persoonsgebonden dus kan je deze altijd cadeau doen of verkopen.
[12:51, 5/1/2020] M.: Ik heb in mijn eerste bericht duidelijk aangegeven dat ik mijn geld teruggestort wil krijgen. Omdat uw collega op dat moment met een verhaal komt dat het verlengd wordt daar ben ik nooit mee akkoord gegaan.
[12:52, 5/1/2020] M.: En dat is duidelijk want ik heb daar niet meer op gereageerd.
[12:54, 5/1/2020] Social Deal: Wanneer je niet akkoord gaat met iets dan reageer je op dat bericht.
[12:55, 5/1/2020] M.: Verder het feit dat jullie de applicatie niet op orde hebben zou niet mijn zorg moeten zijn. Jullie kiezen voor een strategie om verwarring te voorkomen wat juist ervoor heeft gezorgd dat ik niet direct tot de juiste informatie beschik. En nogmaals dit is allemaal stap 2.
[12:55, 5/1/2020] M.: Stap 1 is ik had duidelijk aangeven binnen de 14 dagen dat ik mijn geld teruggestort wilde krijgen dus laten we daarbij blijven.
[12:57, 5/1/2020] M.: Dit gaat nergens over ik heb je collega niet gevraagd om meer informatie over verlengen daar kwam ze zelf mee. Dus er valt nergens wel/niet akkoord mee te gaan. Ik was duidelijk: ik wilde mijn geld teruggestort krijgen.
[12:57, 5/1/2020] M.: Ik ga ervanuit dat jullie als social deal jullie verantwoordelijkheid nemen in deze zaak en het geld terugstort.
[12:58, 5/1/2020] Social Deal: We hebben nu meerdere malen ons verhaal verteld. Ik kan je niet helpen hoe vervelend ik het ook voor je vind. Je hebt op 15 maart bewust gekozen om niet op onze oplossing te reageren en aan te geven hier niet mee akkoord te gaan. Nu ben je te laat. Echter hebben we de vouchers gewoon verlengd dus kan je er op een later moment gebruik van maken.
Ik ga het gesprek verder stoppen, desondanks wens ik je een fijn weekend en blijf gezond.
Social deal veegt op deze manier het gesprek zo van tafel en komt niet tot en passende oplossing, dit mag toch niet zo?