Na een verzichil van inzicht met de eigenaar van een (webwinkel) beddenwinkel hebben we de lange en onprettige communicatie gestaakt.
Samengevat vindt de ondernemer dat wij de montage van het bed onzorgvuldig hebben uitgevoerd.Wij vinden dat we te maken hebben gehad met
ondeugdelijk materiaal.We komen echter niet tot een vergelijk.Om van deze vervelende ervaring af te komen kiezen we eieren voor ons geld.
De (beschadigde) materialen zijn retour gegaan (bewijs op foto's in ons bezit) en we krijgen nu 50% van het aankoop bedrag terug.
Dit bedrag minus reparatiekosten.Hier staat echter niets van in de algemene voorwaarden,garantie omschrijving en retour beleid.
Het gaat ons inmiddels niet meer om ons gelijk in de feitenlijke kwestie maar wel of er reparatiekosten ook nog in mindering kan worden gebracht.
En mag een ondernemer ook de verzendkosten zomaar in rekening brengen (dit staat vermeld op de website maar ik las op een ander forum dat dit altijd voor rekening is van de ondernemer)Wie kan mijn twee vragen beantwoorden?