BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Problemen met zichtgarantie bril

Bijdrage door gebruiker
18-06-2024
15 reacties
Eind 2022 meting voor bril gehad in optiekwinkel en begin 2023 bril met enkelvoudige glazen ontvangen. € 238 per glas. Vanaf begin aangegeven hier niet goed mee te kunnen zien. En ook verergering van zicht en hoofdpijn klachten.

Vaak gemeld ook per mail. Werd telkens aangegeven dat bril goed is. Uiteindelijk werd het geschoven op een hersen probleem, te hoge eisen aan gezichtsvermogen, autisme.

Uiteindelijk heb ik winkel verbod gekregen omdat ze liever tevreden klanten in winkel hebben. Na lang op wachtlijst te hebben gestaan uiteindelijk second opinion gehad in ziekenhuis bij orthoptist. Waar geconcludeerd werd dat bril niet goed is. Nieuw recept mee gekregen.

Maar winkel weigerd de glazen kosteloos te vervangen. Ze geven aan dat huidige recept nu verjaard is.

Wat zijn mijn rechten in deze situatie? Ik loop niet alleen al anderhalf jaar met een bril dat mij problemen en stress geeft maar ben ook erg onprettig behandeld in deze winkel.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.