Afgelopen weekend heb ik eten besteld via de thuisbezorgd.nl app. Door een error in de app heb ik uiteindelijk twee bestellingen geplaatst.
Tijdens het bestel proces kreeg ik een foutmelding van de app dat mijn bestelling was mislukt en dat ik het later nogmaals moest proberen. Dit gebeurde vlak nadat ik de betaling van de bestelling had voltooid d.m.v. IDEAL. Ik heb direct online gecontroleerd of het het bedrag wel was afgeschreven. Dit was wel het geval, Maar omdat ik geen bevestigingsmail ontving van thuisbezorgd.nl (normaal krijg je die direct) en omdat de app aangaf dat de bestelling was mislukt, heb ik een bestelling bij een ander restaurant geplaatst via de thuisbezorgd app. Het vorige restaurant was namelijk inmiddels gesloten volgens de app.
Toen ik de tweede bestelling had betaald d.m.v. IDEAL kreeg ik wederom dezelfde foutmelding. Wederom heb ik online gecontroleerd bij mijn bank of het bedrag was afgeschreven en dit was ook deze keer het geval. Toch ontving ik ook nu geen bevestigingsmail. Bijna 10 minuten hierna (+- 25 minuten na de eerste bestelling) ontving ik alsnog de bevestinginsmails van beide bestellingen. Ik heb toen direct het restaurant gebeld waar ik de tweede bestelling had geplaats en de bestelling geannuleerd. Dit was volgend de restaurentmedewerker geen probleem alleen moest ik mijn geld verhalen bij thuisbezorgd.
Ik heb dit verzoek via meerdere kanalen (mail/twitter/telefoon) ingediend. Thuisbezorgd vind dat ik dit met het restaurant moet oplossen, want die geeft opeens aan de de bestelling al onderweg was. Dit betekend dat hij mijn (redelijk grote) bestelling binnen 8 minuten klaar had en met de bezorger mee had gestuurd. Bovendien heeft hij dit niet aangegeven aan de telefoon toen ik hem sprak.
Thuisbezorgd neemt geen verantwoording voor het probleem terwijl dit probleem is veroorzaak door het foutief functioneren van hun app. Zij zeggen dat ze het bedrag niet kunnen terug storten zonder instemming van de restauranthouder. Zij schuiven dus het probleem van zich af en zeggen los het zelf maar op. Ik heb een heftige discussie met de restaurant houder gehad en die is niet van plan het geld terug te storten. Hij heeft mij wel toegezegd dat mijn volgende bestelling gratis is. Alleen ben ik daar niet gerust op. Dit ging namelijk niet van harte en ik heb dus geen garantie dat mijn eten met enig respect word klaar bereid.
Nu is het probleem niet door mij veroorzaakt en niet door de restauranthouder. Kan thuisbezorgd dit zomaar naast zich neer leggen? Ik heb namelijk geen tweede bestelling ontvangen, maar wel bijna €32 betaald.