BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Pakket vanuit buitenland is retour afzender gegaan. kosten voor mijn rekening!

Bijdrage door gebruiker
17-07-2018
9 reacties
Ik heb een pakket besteld in Oostenrijk van een online webshop omdat het hier in Nederland niet te koop is. Het pakket is tijdens mijn vakantie tot twee keer toe door Post NL aangeboden bij mij thuis. De buren wilden het in ontvangst nemen maar dit was niet mogenlijk omdat de Oostenrijkse post een blokade heeft gezet op afleveren bij buren of PostNL ophaalpunt. Het pakket is vervolgens naar Post NL Nieuwegein gestuurd CSI@postnl.com. Bij thuiskomst heb ik PostNL gebeld en ben van het kastje naar de muur gestuurd en na een dag heb ik contact gehad met het depod in Nieuwegein. Zij zouden het pakket nog een keer aanbieden. Echter is het pakket terug naar Oostenrijk gestuurd. Als ik het nu nog een keer wil ontvangen moet ik de retour kosten van 20€ + de 15€ voor hetopnieuwsturen vanuit Oostenrijk betalen aan de internet shop terwijl ik al voor verzendkosten heb betaald. (Door meer dan 80€ te bestelen was de verzending in Europa gratis) Wat zijn mijn rechten? Kan ik de 90€ waarde van het pakketterug eisen?
Of moet ik deze 35€ kosten betalen om alsnog het pakket te ontvangen?

graag advies

m.v.g

Stefan
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.