BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Pakket retour gestuurd, niet ontvangen door webwinkel. Wie is verantwoordelijk ?

Bijdrage door gebruiker
28-02-2020
214 keer bekeken
7 reacties
Mijn dochter heeft een refurbished mobiele telefoon van ca. €300 gekocht bij een webwinkel. Op 13-02 heeft zij deze ontvangen. Enkele dagen na ontvangst bleek de telefoon niet goed te functioneren. Ze nam hierover per email contact op met de webwinkel. De webwinkel gaf aan dat het product retour gestuurd kon worden. Ze registreerde haar retour op de website en leverde het pakketje op 18-02 af bij PostNL. Het is per antwoordnummer verzonden.
Omdat er na een aantal dagen geen ontvangstbevestiging kwam is zij op 26-02 bij de webwinkel gaan informeren of het pakketje inmiddels was ontvangen. Op 28-02 kreeg zij te horen dat het pakketje niet ontvangen was. Vervolgens belde zij PostNL. Zij gaven aan het pakketje wel afgeleverd te hebben.
Weer belde zij met de webwinkel. Volgens de webwinkel kunnen zij normaal gesproken niets doen met per "antwoordnummer" verzonden producten, maar bij uitzondering zegden zij toe contact op te zullen nemen met PostNL. Later die dag werd mijn dochter door de webwinkel gebeld met het bericht dat zij gaan onderzoeken waar het retour gestuurde pakketje gebleven is. Zij komen er volgende week op terug.
Volgens de webwinkel is mijn dochter verantwoordelijk totdat het pakketje door de webwinkel is ontvangen. Vooralsnog hebben wij er goede hoop op dat het pakketje gevonden wordt, stel dat dit niet gebeurd: wie is er dan echt verantwoordelijk? Heeft zij bijvoorbeeld nog recht om het aankoopbedrag terug te krijgen?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.