BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Meubelen retour sturen wie moet betalen

Bijdrage door gebruiker
17-08-2022
9 reacties

In juni meubels besteld voor onze werkkamer.

Bij aankomst klopte te kleur niet en dat hebben we de verkoper gelijk laten weten.

We kregen optie om met een korting van 150 euro toch de meubels te houden dit omdat retour zenden voor hen erg duur zou worden.

Wij geven aan dat we dat niet willen maar doen wel een tegen verzoek.

Een deel van de bestelling kunnen we wel gebruiken als zij ons nog iets anders sturen. Helaas gaat ook dat fout. Ze sturen niet wat we gevraagd hebben maar iets anders.

We geven aan dat we deel van de bestelling willen houden (onderstellen van bureautafels) en de andere bestelde meubelen bij hen terug willen brengen voor een x bedrag.

Daarna blijft het stil. Mailtjes die we sturen krijgen we geen antwoord meer op.

Na 4 weken stellen we hen in gebreken en ontbinden onze bestelling. Ook daarop komt geen reactie.

Nou hebben we nog niks betaald.(gelukkig achteraf betaling gekozen), maar we hebben wel al die meubelen nu in ons huis staan. (erg onhandig op een appartement)

Het bedrijf waar we moeten betalen hebben we contact mee gehad en die zoeken ook contact met het bedrijf maar geen reactie van de verkoper.

Als wij de meubels terug moeten sturen kost ons dat enorm veel geld, terwijl op de website staat dat retourzending gratis is. Alleen moet dat wel met een retourformulier en die krijgen we niet.

Wat nu?

Iemand ervaring?
We horen het graag.

Groeten M&E

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.