BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Mag Webwinkel Boeties.nl restitutie weigeren in dit geval?

  •  
03-07-2024
Paar weken terug paar laarzen gekocht. Online staat dat de laarzen in het begin oncomfortabel kunnen zijn, maar dat na 2 weken dragen het leer naar de voet gaat vormen. Dit staat op de site van Sendra, het merk van de laarzen. Ze voelden bij het passen wat oncomfortabel, maar ze pasten verder prima. Na een kwartier erop lopen werden ze echter pijnlijk. Dit werd niet minder na een week en langer dan een halfuur kon ik ze niet aan. Contact opgenomen met webwinkel en werd mij verzocht de laarzen te sturen naar Sendra, zodat zij de zool konden vervangen. Paar dagen terug een bericht, de laarzen kunnen niet worden gerepareerd en ze bieden mij een vervangend paar aan. Dit paar is uitverkocht. Een goede oplossing, echter spreekt geen enkel ander paar mij aan en daarom gevraagd om geld terug. Dit weigert de winkel echter, omdat de laarzen gedragen zijn. Dit begrijp ik normaal gezien, maar ten eerste kon ik dit probleem niet anders hebben ontdekt, ten tweede kan zelfs de maker de laarzen niet reparen, dus gaat het om een fabricagefout waar ik dus niets aan kan doen. Ook al had ik er niet op gelopen, de fout bestaat en dus zijn ze onverkoopbaar. Ze bieden me een tegoedbon aan, maar ik weet dus niet wanneer en of er laarzen gaan komen die mij aanspreken. Ik moet dus betalen voor een paar laarzen die onverkoop en onrepareerbaar zijn, buiten mijn schuld om, om daarna te moeten wachten. Het gaat om een hoog bedrag, dus daarom heb ik gewoon liever het geld terug. Mag de webwinkel dit in dit geval weigeren? Zo nee, hoe los ik dit het beste op?
Delen:

Reageer

Laat een antwoord achter. Je kunt ook reageren op anderen. Lees onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.