BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

lokpraktijken Lidl

Bijdrage door gebruiker
18-03-2010
16 reacties
Lidl-reclame onderzocht op misleiding

Het reclamebeleid van discounter Lidl in België wordt onder de loep genomen door het openbaar ministerie in Gent. Het afgelopen jaar kwamen tientallen klachten binnen over reclame-uitingen van de supermarktketen, stelt justitie. De onderzoekers gaan bekijken of er sprake is van misleiding.

Het zogeheten parket gaat zich buigen over de vraag of Lidl klanten lokt met promoties, terwijl de scherpgeprijsde artikelen niet of nauwelijks in de schappen liggen. Volgens de Belgische Consumentenautoriteit zijn bedrijven om voor voldoende voorraad te zorgen, anders is de actie verboden.

Lidl ontkent de lokpraktijken. “Wij nemen contact op met onze externe klantendienst om dergelijke situaties in de toekomst te voorkomen en om voor deze bezwaren een oplossing te zoeken”, laat de directie in een korte reactie weten.



Ik kan beamen dat lidl in Nederland er dezelfde praktijken op na houdt, een simpel voorbeeld: er was een aanbieding van een diascanner. Ben op dezelfde dag 's morgens al gaan kijken, maar noppes, het leek wel of het artikel er helemaal niet geweest was of in een oplage van slechts een paar stuks. Dat is toch niet de manier waarop klanten behandeld worden, er wordt gewoon bewust te weinig ingeslagen van een artikel. Is dit misleiding van de klant? Het oordeel is aan u!

Mijn vraag is te reageren als jullie dezelfde ervaringen hebben.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.