BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Loi

Bijdrage door gebruiker
13-04-2020
16 reacties
Een van de meest irritante ervaringen van Nederlanders is met stip ‘de klantenservice’. Keer op keer worden ons apparaten, diensten e.a. aankopen aangesmeerd die niet functioneren omdat er een of meerdere onderdelen ontbreken of niet geschikt zijn waarvoor het is bedoeld. We kennen allemaal de vermaledijde klantenservice waar je gemiddeld 20 minuten niets anders hoort als; al onze medewerkers zijn in gesprek, een ogenblik geduld a.u.b.. Het is een gruwel. En... als je dan eindelijk compleet afgestompt bent van het wachten, begint de volgende narigheid. Je meent een medewerk(st)er van de desbetreffende onderneming aan de telefoon te krijgen, maar niet is minder waar. Wat je aan de telefoon krijgt is een creatuur van een callcenter die het verschil niet weet tussen een tennisbal en een stoeptegel. Vervolgens vraagt hij/zij eerst al je gegevens, dat duurt nog eens 5 minuten voordat deze [edit-red.] je gegevens heeft gevonden. Daarna mag je vertellen wat het probleem is herhaalt hij/zij nog eens wat je hebt verteld. Het mag duidelijk zijn dat hij/zij jouw probleem niet kan oplossen. Dus wordt er afgesproken dat de bewuste afdeling dezelfde- of de volgende dag contact opneemt. Dit laatste gebeurt van-zijn-lang-zal-ze-leven niet. M.a.w. de volgende dag begint het hele circus opnieuw enz. enz. Een van deze ondernemingen is de LOI die mij een cursus heeft verkocht, die achteraf niet geschikt is voor een MacOs omgeving. De functies werken wel voor een PC met android. Mac deskundigen hebben mij verteld dat die aanpassing even eenvoudig als doeltreffend is. De oplossing is een kleine ingreep/verandering die helaas niet door de LOI kan worden opgelost omdat de LOI kennelijk niet over een Mac beschikt. Alsdan maak ik van de gelegenheid gebruik om cursisten die over een Mac computer beschikken te waarschuwen om vooraf nadrukkelijk te controleren of de aangeboden cursus geschikt is voor een Mac, anders ben je weken onderweg en dagenlang aan de telefoon zonder resultaat. Die Callcenter creaturen zijn opgeleid om jou weken aan de praat te houden. Want, als de tijd van 14 dagen voorbij is, heb geen aanspraak op het herroepingsrecht en zit je voor je lang-zal-ze-leven aan de cursus vast en betaal je honderden euros’ voor een cursus waar je niets aan hebt, tenzij je bereid bent om een PC met android te kopen. Een opleidingsinstituut die cursisten onderwijs geeft in het oplossen van problemen en haar eigen problemen niet eens kan oplossen, moet zich diep, heel diep schamen. De LOI is een geweldig instituut die uitmuntend is in haar opleidingen gaat op schandelijke wijze om met haar cursisten. Keer op keer ondervinden de cursisten de ondermaatse kwaliteit van de klantenservice. De LOI houdt geen enkele rekening met de tijd gemoeid met de wachttijden en inferieure kwaliteit van de Callcenter medewerkers, die niet zijn opgeleid om als helpdesk te fungeren, maar veel meer om haar toch al wanhopige klanten zo lang mogelijk aan de lijn te houden. Dit nu, is onbetamelijk. Geachte directie, kom eens uit je pluche stoel en bel zelf eens naar jouw klantenservice. Ik ben ervan overtuigd dat je dan eens gaat nadenken of wellicht in overweging gaat nemen om het in de toekomst anders/beter te gaan doen. Klantvriendelijker! Tot slot wil ik hieraan toevoegen, ik ben 71 jaar en vind spaans een interessante taal om te leren. Ik had de cursus spaans voor gevorderden heel graag willen volgen, omdat de spaanse taal een hobby van mij is. Ik ben niet boos, maar vooral teleurgesteld.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.