Hoi!
Ik hoop echt dat iemand me kan helpen met deze kwestie. In november kocht ik via PayPal voor ongeveer 500,00 euro aan kleding bij een kledingmerk (dat doe ik altijd via PayPal omwille van de aankoopbescherming). Ik was dus erg verheugd om mijn bestelling te mogen ontvangen. Nooit onvangen tot vandaag.
Gezien het feit dat het dagen duurde zonder dat er iets werd verzonden, opende ik een geschil op PayPal. Het kledingmerk reageerde hierop en zei dat de betaling wasgeblokkeerd(?) en niet doorgegeven aan hen van PayPals kant. Er was destijds inderdaad nog niets afgeschreven, wat ik al erg raar vond, dus dacht ik dat het bedrijf inderdaad gelijk had. Na 20 dagen werd het geschil automatisch gesloten en verviel de aankoopbescherming dus ook, wat resulteerde in dit drama.
In december werd het aankoopbedrag namelijk wél afgeschreven, de eerste poging was mislukt, waarna ze een tweede poging deden. Toen verwachtte ik dus dat ik mijn bestelling zou mogen ontvangen. Maar nee, het kledingmerk ontkent nog steeds geen geld te hebben ontvangen! Uiteraard belde ik weer met PayPal en zij hebben mij een schriftelijke verklaring gegeven om aan te tonen dat het geld is bijgeschreven op de rekening van de verkoper. Desondanks ontkent het bedrijf nog steeds niks te hebben ontvangen. PayPal kan mij niet helpen, omdat de aankoopbescherming is vervallen. Wat moet ik nu? Er is nu 500,00 euro afgeschreven van mijn bankrekening zonder dat ik er iets voor heb gekregen. Kan ik hiervan aangifte doen, of de Rechtsbijstand inschakelen? Het loopt namelijk al sinds november... Ik hoop dat iemand mij kan helpen.