BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

IKEA levert niet wat we hebben gekocht en betaald

Bijdrage door gebruiker
11-11-2018
15 reacties

Na op 4 september een uur in de wacht te hebben gestaan eindelijk iemand aan de telefoon bij de IKEA "klantenservice". de hierop volgende weken tot vandaag aan toe vele uren in de wacht doorgebracht bij de IKEA "klantenservice" en waarom? Wij hebben op 20 augustus bij de IKEA vestiging in Hengelo 2 Hyllestad matrassen gekocht in een aanbieding van € 329,00 voor € 229,00 gecontroleerd of ze op voorraad waren in het centraal magazijn, betaald en afgesproken dat ze op 10 september in Enschede afgeleverd zouden worden samen met de ledikanten en nog wat spullen zodat bij de sleutel overdracht onze studerende zoon nog die zelfde dag met een studie genoot in de flat konden slapen. Maar helaas op 4 september een mail van IKEA dat de door ons gekochte spullen niet op voorraad zijn en daarom pas op 18 september geleverd kunnen worden! Natuurlijk ongeloof bij ons want wij hadden toch werkelijk samen met de IKEA medewerker in Hengelo gecontroleerd of de spullen op voorraad waren en dat waren ze vervolgens betaald en een aflever datum en plaats afgesproken. Vragen ons dus ook gelijk af van wie zijn deze spullen nu? Conclusie volgens ons zijn ze vanonsIKEA zou ze even vast houden om ze vervolgens op 10 september af te leveren. Aldus betaald en vast gelegd in een order. Wat doe je dan? ja je pakt de telefoon en belt met de IKEA "klantenservice" en inderdaad na bijna een uur in de wacht te hebben gestaan (zonder enige informatie hoe lang iets gaat duren en een akelig muziekje wat je niet uit kunt zetten) krijg je te horen datjoumatrassen Hyllestad niet meer op voorraad zijn en dat deze waarschijnlijk ook uit het assortiment zullen gaan. Nu had ik net een uur de tijd gehad om eens even op de website van IKEA te kijken en daar gezien dat er in de IKEA vestigingen Barendrecht, Amsterdam en Amersfoort de door ons gekochte 2 matrassen Hyllestad gewoon op voorraad waren. Maar helaas is het bij IKEA niet mogelijk om iets uit een vestiging weer terug te krijgen in het centraal magazijn (zal wel aan mij liggen maar dit snap ik niet er rijden elke dag wagens naar de vestigingen en deze gaan ook weer terug naar het magazijn) Uit gelegd dat we niet voor niets ver van te voren spullen uitgezocht hebben en dat we deze ook op de afgesproken dag geleverd willen hebben zodat de jongens er op kunnen slapen. Natuurlijk begrip (voor wat het waard is) maar geen oplossing, na aandringen wordt er een alternatief geboden twee matrassen Hovag kosten inderdaad ook €229,00 per stuk echter is dit niet wat we hadden gekocht en betaald, wij stonden echter met de rug tegen de muur (jongens moesten toch ergens op slapen) onder protest aanvaard dat deze matrassen op 10 september in Enschede afgeleverd zouden worden en IKEA gevraagd om met een passende oplossing te komen. Maar helaas tot op de dag van vandaag nog geen passende oplossing mogen ontvangen. Kortom wij voelen ons opgelicht door IKEA. Wie heeft een idee hoe we dit aan kunnen pakken??

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.