BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ik krijg geen geld terug van LightInTheBox

Bijdrage door gebruiker
10-05-2020
18 reacties
Beste,

Ik had kort voor de corona een product besteld via de app van LightInTheBox. Na lang wachten kwam het pakket aan, maar werd ik onverwachts verrast door een kaart in de bus waarin stond vermeld dat ik ruim 23 euro extra moest betalen als het product wil ophalen. Het bedrag is net geen 50% van het aankoopbedrag (51,29 euro).
Ik heb het pakket geweigerd, niet opgehaald. Vervolgens LightInTheBox gemaild dat ik mijn geld terug wil. Echter gaven zij aan dat ik het pakket niet heb opgehaald en daarom mijn geld niet terug kan krijgen, volgens hun voorwaarden.
Het gekke is dat ik tijdens het aankoop nooit op de hoogte ben gesteld van de extra kosten, wat LightInTheBox later uitlegde dat het ging om douane kosten.
Ik zou indien ik het pakket wilde nog eens kosten van circa 7 euro moeten betalen om ervoor te zorgen dat het pakket toch weer mijn kant op werd gestuurd.
Ik weiger alle kosten op mij te nemen en wil graag het aankoopbedrag terug. Helaas krijg ik een standaard antwoord dat volgens 'de voorwaarden van LightInTheBox' niet mogelijk is omdat ik het pakket niet heb opgehaald. Wie tevens mij vooraf niet op de hoogte heeft gesteld van de mogelijke extra kosten.

Is het mogelijk om het aankoopbedrag terug te krijgen? Zo ja, hoe?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.