BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Icepay verandert abonnement en verhoogt de kosten, stuurt alleen een nieuwsbrief

Bijdrage door gebruiker
18-07-2016
5 reacties
Anderhalf jaar geleden startte ik met mijn vader een webshop op, waarbij we de betalingen afhandelden via Icepay.
Een klein jaar later besloten we er wegens tijdgebrek en tegenvallende prestaties weer mee te stoppen.
Alle contracten omtrent domeinnaam en hosting hebben we direct opgezegd.

Ook Icepay wilden we opzeggen, hier kregen we echter bericht terug dat we dit jaarcontract pas aan het einde van het contract konden opzeggen door middel van een aangetekende brief, minimaal 3 maanden voor einddatum.
Prima, zo dachten wij. De kosten bedroegen slechts 15 euro per maand, dus dat zingen we wel uit.

Tót we na een maand of 3 bericht kregen dat Icepay rond de €80 zou gaan incasseren.
Ik heb er toen weinig achter gezocht en gedacht dat, omdat we de zakelijke rekening al hadden op geheven, er niet geïncasseerd kon worden.
In het Icepay account heb ik het zakelijk rekeningnummer toen gewijzigd naar mijn privé rekeningnummer.
Er verstreek weer wat tijd. Inmiddels is het te incasseren bedrag opgelopen tot in de €300,-. Na navraag bij Icepay krijgen we te horen dat een particulier rekeningnummer niet wordt geaccepteerd en dat we het maar zo moeten overmaken.

Toen kwam de bal aan het rollen en ben ik de facturen eens gaan nakijken. Het blijkt dat Icepay ons abonnement heeft aangepast van een standaard abonnementje van €15,- per maand, naar een abonnementsstructuur waarbij minimaal 400 'transaction brackets' per maand worden afgerekend, a €0,10 per stuk.

Bij Icepay heb ik aangegeven dat dit echt niet door de beugel kan en dat ik niet zoveel extra geld wil gaan betalen voor een dienst die ik niet gebruik.
Ik krijg daarop enkel als reactie terug dat ze best mijn contract willen stopzetten, maar dat ik het geld gewoon moet betalen omdat 'er in februari via een nieuwsbrief is gecommuniceerd over de gewijzigde abonnementsstructuur'.

Kan dit zomaar? Kan een bedrijf een nieuwsbriefje naar buiten sturen dat de abonnementen zijn gewijzigd en men hierdoor meer laten betalen. Ook al blijft de nieuwsbrief in bijvoorbeeld een spamfilter hangen?

Ik betaal Icepay met alle liefde de initiele €15,- per maand, waarbij we nu uitkomen op een kleine €90,-. Ik vind echter bedragen tot in de €300,- te ver gaan.

Wie kan mij helpen?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.