BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Hoe krijg ik mijn geld terug van Reebok?

Bijdrage door gebruiker
11-03-2024
5 reacties
In november heb ik drie grote orders geplaatst bij Reebok. Twee daarvan (20 paar en 8 paar schoenen) heb ik in goede orde ontvangen. De derde order was incompleet. Daarover heb ik direct contact opgenomen met de klantenservice van Reebok. In een bijna anderhalf uur durend gesprek hebben we vastgesteld welke 14 paar van de 26 paar die ik in deze order heb besteld ontbreken.

Uiteraard zijn deze schoenen niet allemaal voor mezelf, ik heb ze besteld om mee te kunnen geven aan iemand diemet een kindertehuis in Afrikawerkt waar geen goede schoenen verkrijgbaar zijn met alle (gezondheids)gevolgen voor de kinderen van dien.

Na een paar weken kreeg ik bericht. Reebok had 'onderzoek' gedaan en daaruit kwam naar voren dat ik al mijn spullen heb gekregen. Dit is uiteraard niet waar en ze hebben mij tijdens dat onderzoek niet gevraagd om bewijs aan te leveren.

Daarop heb ik het Europese hoofdkantoor van Reebok geschreven en hen bewijs aangeleverd dat ik de 14 paar schoenen echt niet heb gekregen. Dit bewijs bestaat uit:
- Foto's van wat ik WEL gekregen heb
- Het overzicht dat ik samen met de klantenservicemedewerker heb opgesteld
- Uitdraai van PostNL, met daarin nog 4 zendingen van Reebok op 'pending'
- Uitdraai van de leveringen van PostNL waarin je kunt zien dat de levering van de 20 paar schoenen bijna het dubbele woog van de levering waar 26 paar in hadden moeten zitten (maar waarvan er dus maar 12 paar gekomen zijn)

Ik krijg van Reebok geen andere reactie dan dat ze hun onderzoek gedaan hebben in december en ze gaan niet inhoudelijk in op mijn brief of bewijs.

Ik heb contact gehad met Consuwijzer, Juridisch Loket en mijn Rechtsbijstandverzekering, die verwijzen naar elkaar en kunnen me niet verder helpen. Ik hoop daarom dat hier iemand dat wel kan en dank jullie bij voorbaat ontzettend voor het meedenken. Ik ben echt ten einde raad.



Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.