BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Harde schijf is gecrasht bij het overzetten van bestanden.

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
03-12-2025
  •  
1195 keer bekeken
  •  
9 reacties
  •  

Ik heb een nieuwe laptop besteld. Ik heb met de winkelier afgesproken dat zij voor een klein bedrag de bestanden overzetten van de oude naar de nieuwe laptop. Ik heb vervolgens de oude -nog goed werkende - laptop langsgebracht.

Op enig moment wordt ik door een medewerker gebeld dat de harde schijf van de oude laptop tijdens het overzetten is gecrasht. Het is hun wel gelukt om nog een paar bestanden terug te vinden, maar niet alle. De oude laptop is nu onbruikbaar. Ik heb aangegeven dat ik vind dat zij dan maar een nieuwe (of andere) harde schijf in de laptop moeten zetten zodat ik hem weer gebruiken kan. De oude harde schijf is gecrasht terwijl zij met deze laptop bezig waren. Dat is hun risico en dan kan de rekening niet bij mij neergelegd worden.

De winkel is het niet met mij eens en wil de oude laptop niet repareren. Omdat de nieuwe laptop nog niet is betaald, ben ik vooralsnog niet van plan om deze daadwerkelijk af te nemen. Ik vind nl. dat zij ook de oude laptop moeten repareren en dan koop ik de nieuwe. Anders wil ik alleen de oude laptop terug en koop ik ergens anders wel een nieuwe laptop. Sta ik hiermee in mijn recht?

Delen:

Reageer

Laat een antwoord achter. Je kunt ook reageren op anderen. Lees onze spelregels.