Zondag 10 februaritrui en t-shirt gekocht voor mijn dochter bij De Bijenkorf Maastricht. Bleek niet te passen en dus diezelfde dag in filiaal Maastricht geretourneerd. Ruilen voor andere maat ging niet. Dan moest ik een nieuwe aankoop doen. Geld van de eerdere aankoop zou ikaltijdbinnen twee werkdagen weer retour hebben op mijn rekening (dit staat overigens ook zo vermeld op de website van De Bijenkorf). Helaas, na meerdere malen contact te hebben gehad met de klantenservice en van het kastje naar de muur te zijn gestuurd, nog steeds mijn geld niet retour. Inmiddels iemand van klantenservice Maastricht gesproken. Bijenkorf verschuilt zich achter het feit dat mijn bank (SNS) heeft gekozen om alle betalingen via Adyen te laten verlopen en dat daardoor de terugstorting van het geld op mijn bankrekening wel tot 10 werkdagen kan duren.
Inmiddels een zgn refund letter van Adyen ontvangen, waaruit zou moeten blijken dat het geld door Bijenkorf op 10 februari retour is gestort op mijn rekening. Gebeld met SNS bank. Zij kunnen het bedrag nergens terugvinden en leggen de verantwoordelijkheid weer terug bij De Bijenkorf. SNS bank kan onderzoek doen waar het geld is gebleven, maar de kosten daarvoor zijn 24 EURO (!!!). Als consument zit ik dus tussen deze drie partijen in en ik heb nog steeds niet mijn geld retour. Wie is hier aansprakelijk/eindverantwoordelijk en hoe krijg ik mijn geld retour??