BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Game shop twente is retour gestuurd product kwijt.

Bijdrage door gebruiker
23-11-2016
6 reacties
Ik heb een sonygaming headsetgekocht bijGameshop Twente welke helaasbinnen 2 jaar stuk is gegaan (bekende kwaal voor deze headset).
Op verzoek van de webshop is het product retour gestuurd voor garantie en vervolgens heeft de webshop hemnaar sony doorgestuurd.

Nu zijn er een aantal problemen:
1.De webshop geeftineens aandat de fabrikant maar 1 jaar garantie geeft.
2.Webshop geeft ineensaan dat zein de tussentijd (maar voor ik garantie claimde) failliet geweest zijn en dat ik daarme alle rechten op garantie verloren ben.
3. Gameshop twente of Sony is de headset kwijt geraakt.

Volgens mij is dat laatste niet van toepassing want dan hadden ze me dat moeten meedelen voor ikde headsetopstuurde.
Daarnaast geld er bij mijn weten binnen de EU een garantie termijn van 2 jaar, lidstaten mogen daar van afwijken maar alleen in het voordeel van de consument.

Zoals ik al aangafhad ik volgens de manager dusgeen garantieen hijbood me€30,- aan omdat hij het zo vervelend vond dat het allemaal zo lang duurde, dit heeft hij als tegoed op mijn account gezet bij de webshop. Maar hij verzekerde dat dit los stond van het terug krijgen van de headset (wat nooit gebeurd is).
Volgens mij zit hij echter fout, heb ik wel degelijk recht op garantie en is het de verantwoordlijkheid van de webshop als een product in hun beheer zoek raakt.

Bovenstaande touwtrekken met de webshop duurt nu al zeker een jaar en sinds een aantal weken word er niet meer gereageerd op mail en als ik bel is de verantwoordelijke manager toevallig niet aanwezig.

WAT KAN IK NOG DOEN?

Vriendelijke groet,
Dirk
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.