BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Fout van DHL of Marktplaats?

Bijdrage door gebruiker
24-03-2023
72 keer bekeken
3 reacties
Ik heb op Marktplaats een item aangekocht en de verkoper heeft via Marktplaats gebruik gemaakt van de DHL verzend service. Ik heb echter op 7 maart een pakket ontvangen dat niet voor mij bestemd is.

Verkoper kan netjes het bewijs van afgeven overleggen met het juiste nummer dat begint met JVGLOTC en eindigt op 3041. Dit nummer staat ook op het DHL pakket etiket met de naam van de afzender en mijn gegevens.

Niets aan de hand zou je denken maar het blijkt dat onder deze pakketzegel een barcode met een heel ander nummer staat. Deze begint ook met JVGLOTC en eindigt op 3317.

De verkoper heeft inmiddels ook contact met de persoon die mijn pakket heeft ontvangen (en ik die van hem).

Er is contact geweest met DHL Parcel door de verkoper. Alles is helder uitgelegd. Terugkoppeling van DHL is dat Marktplaats verantwoordelijk is.

Vandaag (24 maart) heb ik DHL Parcel om duidelijkheid gevraagd. Waar is het in het proces fout gegaan en wie is hiervoor verantwoordelijk? Wie plakt uiteindelijke de pakketzegel met afzender en ontvanger op het pakketje over het verzendbewijs van de verkoper? Daar ligt naar mijn mening de fout en verantwoordelijke. DHL Parcel klantenservice wilde hierin geen verantwoordelijk nemen en legt de fout bij Marktplaats. Dit was overigens ook een onvriendelijk gesprek waarbij ik mijn standpunt niet mocht uitleggen en ik niet mocht uitpraten.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.