Op 1 mei heb ik 2 identieke rollen fotobehang besteld bijhomedesignshops.nl. Op 15 mei heb ik de rollen ontvangen. Nu bleek dit weekend dat we maar 1 van de 2 rollen nodig hebben. De tweede rol is dus ongebruikt en ongeopend.
Nu blijkt de webshop fotobehang standaard uit te sluiten van het herroepingsrecht, omdat dit volgens hen op bestelling wordt gemaakt bij de leverancier. Echter heb ik het fotobehang niet op een door mij gespecificeerde maat laten maken en kan ik op de website ook enkel voor de door hen aangeboden standaardmaat kiezen. Ook op andere websites en op de website van de leverancier zelf wordt dit behang in de standaardmaat aangeboden.
Het feit dat zij het behang vervolgens bij de leverancier moeten bestellen, maakt het voor zover ik heb kunnen uitzoeken geen maatwerk. Dit zou dus betekenen dat de website dit fotobehang ten onrechte uitsluit van het herroepingsrecht. Klopt dit?
Ter info: Ik heb dezelfde vraag ook voorgelegd aan Consuwijzer. Maar ik verwacht van hen op korte termijn geen antwoord.