BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

De tuinmeubelgigant garantie

Bijdrage door gebruiker
09-06-2017
9 reacties
Goedenmorgen,

wij hebben vorig jaar (2 april 2016) een Kettler Vigo tuinset aangeschaft bij de Tuinmeubelenspecialist voor een behoorlijk bedrag. Nu hebben wij recent ontdenkt dateen aantalstoelen is gaan roesten. Dat zou niet moeten aangezien de stoelen speciaal zijn gemaakt voor buiten en dus tegen regen kunnen. Ik heb contact opgenomen met de Tuinmeubelenspecialist en wij moesten een kopie van de factuur met een foto naar ze mailen. Dat heb ik gedaan en ik krijg een bericht terug dat de stoelen naar hun terug moeten zodat zij met Kettler contact kunnen opnemen. Dit moet ik zelf doen of zij kunnen het doen tegen een betaling van € 70,00. Dat houdt in dat ik een soort boete moet betalen voor een ondeugdelijk product wat overigens nog in de garantie zit (2 jaar) en dat ik mijn stoelen kwijt ben en dus niet meer in mijn tuin op een stoel kan zitten. Kan dit zomaar? Als het product in de garantie zit dan moeten zij toch zorgen voor een goede garantieafwikkeling? In mijn optiek moeten zij de stoelen ophalen en nieuwe neerzetten. Graag ontvang ik enige tips en of mijn gedachtengang juist is.

Alvast bedankt.

W.A. Vos
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.