BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Coolblue soundbar SB 350

Bijdrage door gebruiker
14-01-2016
4 reacties
Op 3 september 2015 heb ik bij Coolblue eentv plus Soundbar gekocht deze twee apparaten werden als combi pakket aangeboden. De spullen werden netjes thuisbezorgd en de TV werkte direct prima. Helaas lukte het niet direct om de soundbar op de tv aan te sluiten en nadat dat wel gelukt was ondervond ik direct een aantal problemen. Verbindingsproblemen tussen de soundbar plus bijgeleverde subwoofer, verbindingsproblemen tussen de soundbar en de tv maar het ergste was een plop in de subwoofer zelf. Deze plop kon elke 10 seconden voorkomen, elke 4 minuten of 30x achter elkaar.

Bericht naar Coolblue gestuurd, deze stuurde netjes een retourformulier en de soundbar ging de reparatie in.... Nadat ik het systeem terug had gekregen bleek deze nog steeds dezelfde problemen te bevatten. Bij de fabrikant had ik inmiddels geinformeerd of de problemen die ik had bekend waren, dat was niet het geval. Wel zou de combinatie met detv wellicht een oorzaak van problemen kunnen zijn..Wederom contact gezocht met Coolblue na een aantal mailwisselingen werd mij beloofd naar een passende oplossing te zoeken als ik de soundbar wederom zou opsturen. Dit heb ik uiteraard gedaan en direct nadat deze binnen was gekomen kreeg ik een mail dat ik voor dit product een x bedrag aan shoptegoed kreeg uitgekeerd.

Dit x bedrag stond gelijk aan de helft van de waarde van het product. De achterliggende gedachte was dat ik de soundbar middels een combi aankoop immers goedkoper heb kunnen krijgen. Maar dat betekend wel dat ik niet de gelegenheid kreeg om een nieuwe soundbar te kiezen die gelijk stond aan het orginele product... sterker nog als ik hetzelfde product zou willen hebben zou ik bij moeten betalen.

Van het aanbieden vaneen nieuwe product of een vergelijkbaar product was geen sprake, ondanks dat ik hier meermaals om heb gevraagd. Na veel mailen en het aanmaken van klachten kreeg ik een mail dat het shoptegoed was omgezet in normaal geld en dat dit zou worden overgemaakt naar mijn rekening en dat voor Coolblue hiermee de zaak af was.

Ik heb nog een aantal keer geprobeerd het contact opnieuw op te zetten maar dat werd niet echt gewaardeerd. Ik kreeg daarbij het verwijt dat ik niet mee wilde zoeken naar een oplossing, wat vreemd is omdat ik eigenlijk voor alles open stond.

Nu vroeg ik mij af of ik daadwerkelijk een zeikerd ben of dat ik genaa#d wordt... Ik heb een ondeugelijk product gekregen maar de lasten hiervan die draag ik als consument. Het kan toch niet zo zijndat als ik een nieuw product bestel en deze niet blijkt te werken ik geld moet toeleggen omwel een werkend systeem te krijgen?


Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.