Ik heb een epilady gekocht van Braun, waarbij ik via een cashback-actie 25 euro retour zou ontvangen. Een ingewikkelde procedure, die ik zorgvuldig heb afgewikkeld. Toch kreeg ik een (ongedateerde) brief van de firma Higco in Belgie, dat ze mijn aanvraag voor de cashback niet in behandeling kunnen nemen, omdat de streepjescode, die je moest bijsluiten, ontbreekt. Afgelopen weekheb ik daarover telefonisch contact gehad met Highco. Ze zouden me mailen, maar hebbendat tot op heden nog niet gedaan.
Feit is dat ik die streepjescode uit de verpakking heb geknipt en in de envelop heb gedaan en dat het per definitie onmogelijk is om dat te bewijzen. Dit omdat niet een kopie, maar de originele streepjescode moest worden opgestuurd. Dat hebben we besproken. Dereactie van de medewerker die ik aan de telefoon had was dat ze zelf zou gaan kijken in de envelop of zewél de streepjescode zag, daar waar een andere medewerker die over het hoofd zou hebben gezien. Voor mij klink dat zeer onlogisch. Aannemelijker lijkt mij dat zebij elke aanvraag ontkennen dat zede streepjescode aantreffen, omdat de aanvrager niet kan bewijzen dat die wel is aangeleverd. Ik ben echt benieuwd in hoeveel gevallen aanvragers dezelfde reactie ontvangen.
Will