Beste lezer,
Kunt u mij van een advies voorzien, inzake onderstaand verhaal?
Vorige week vrijdag (20 januari) kocht ik met veel plezier een nieuwe Samsung-televisie en een set Sonos 5-speakers bij Media Markt. Eind december was ik uitermate goed voorgelicht door een vriendelijke verkoper vande winkel; daarom besloot ik uiteindelijk in januari bij de betreffende verkoper de producten te kopen.
Zondagavond jl.schrok ik me een hoedje toen bleek dat Media Markt per 25 januari een BTW-actie aankondigde. Mijn kijk- luisterplezier daalde meteen tot een dieptepunt omdat ik op de kassabon geconfronteerd werd met een verlies van 372 Euro. Ik ben naar het betreffende filiaal gegaan om te kijken of ik tenminste een deel van dit bedrag terug zou kunnen krijgen. Mijn hoop werd steeds groter omdat ik via diverse collega's vernam dat een nabijgelegen Media Markt hier niet moeilijk over deed en men zelfs daags voor de actie al kortingen (BTW en Samsung cashback) verrekende met klanten. Het filiaal waar ik mijn aankopen heb gedaan (Cruquius) hield echter voet bij stuk en weigerde me verder te helpen. Ook bij de klantenservice van het desbetreffende filiaal was men niet bereid een concessie te doen; zelfs niet toen ik voorstelde om de korting meteen te verzilveren in nog een set Sonos-speakers.
Ik had vervolgens nog wat technische vragen over het tv-toestel en vroeg de betreffende verkoper om even mee te lopen naar het apparaat om uitleg te geven. Toen we bij de tv aankwamen was mijn verbazing compleet, omdat ik naast de gemiste deal van Media Markt ook nog een verlies van 250 Euro moest incasseren die Samsung ter beschikking stelt aan de klant. Kortom, in totaal 622 Euro die ik ben misgelopen. Ik baal hier enorm van en moet u zeggen dat het plezier van mijn aankopen me (hoe kinderachtig dit wellicht ook klinkt) echt even is ontgaan.
Als laatste opmerking wil ik nog toevoegen dat Media Markt me vertelde dat ik deprodukten niet meer terug kon brengen, omdat alles reeds was utigepakt. Slechts als ik een soort van 'boete' van circa 10-15% betaalde (kosten voor 'refurbishment') was er een mogelijkheid om de spullen terugte brengen.
Heb ik nog enig recht op compensatie, of moet ik mijn verlies nemen?
Dank!