BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Bezorgkosten Ikea

Bijdrage door gebruiker
14-02-2025
596 keer bekeken
6 reacties

Beste,

Ik heb een PAX-kast besteld bij IKEA, maar veel onderdelen waren niet beschikbaar. Daarom heb ik de onderdelen die wél op voorraad waren alvast besteld en de rest opgeslagen in mijn account, in de hoop dat ze later weer leverbaar zouden zijn. Nu merk ik dat steeds slechts een paar artikelen tegelijk beschikbaar komen. Hierdoor moet ik telkens opnieuw bezorgkosten betalen. Wachten totdat alles tegelijkertijd op voorraad is, blijkt geen optie, want zodra iets leverbaar is, verdwijnt een ander onderdeel weer uit het assortiment.

Ondertussen heb ik al drie keer bezorgkosten betaald en het lijkt erop dat dit nog vaker zal moeten gebeuren. Ik kan de ontbrekende artikelen niet reserveren en IKEA kan mij niet vertellen wanneer ze weer beschikbaar zullen zijn. Een medewerker van de klantenservice gaf aan dat ik moet wachten totdat alles tegelijk leverbaar is, maar kon niet aangeven hoe lang dat zou duren—of zelfs of dat überhaupt ooit het geval zal zijn. Dit betekent dat ik in theorie straks voor elke afzonderlijke kastdeur €40 aan bezorgkosten moet betalen, wat natuurlijk absurd is.

Ik begrijp dat IKEA werkt met een systeem van beschikbaarheid en losse leveringen, maar het kan niet zo zijn dat klanten hierdoor onevenredig veel extra kosten moeten maken. Ik wil daarom graag weten of er een oplossing is, zoals een terugbetaling van een deel van de bezorgkosten of een manier om de artikelen zonder extra kosten alsnog in één keer te laten leveren.

Gr.

A.K

Delen:

Reageer

Laat een antwoord achter. Je kunt ook reageren op anderen. Lees onze spelregels.