Geachte allemaal,
Ik stuur u deze e-mail om u in te lichten over een kwestie die vrij veel voor schijnt te komen onder Nederlandse consumenten: AliExpress wil dat de ontvanger officiële documenten van de vervoerder van het pakket stuurt, maar AliExpress weet zelf heel goed dat alleen AliExpress zelf dit kan—en niet de ontvanger.
Het proces:
1. AliExpress zegt dat ik (de ontvanger) officiële documenten van de vervoerder naar AliExpress moet sturen. Deze officiële documenten moeten aantonen dat er iets met het pakket is.
2. De vervoerder (DPD in mijn geval) zegt dat alleen AliExpress (de verzender) deze officiële documenten kan opvragen, en dat ik hier als ontvanger buiten sta: DPD werkt juridisch gezien voor AliExpress, niet voor mij. Uit goede wil stuurt DPD wel een e-mail naar mij met een bevestiging dat er iets met het pakket is.
3. Ik stuur deze e-mail van DPD naar AliExpress, en geef daarbij duidelijk aan dat alléén AliExpress zelf deze officiële documenten kan opvragen bij de vervoerder.
4. AliExpress zegt dat de door DPD geschreven e-mail niet geldig is, en negeert de boodschap dat alleen AliExpress deze officiële documenten op kan vragen.
Deel 1 van 2
Laat een antwoord achter. Je kunt ook reageren op anderen. Lees onze spelregels.