BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Zwembad Starline

Bijdrage door gebruiker
29-10-2010
8 reacties


Heeft iemand ervaring met hetzelfde gebrek en /of service Starline?

Starline Pools & Equiment is leverancier van ons zwembad.
Dit zwembad is in 2004 aangelegd door haar dealer de besloten vennootschap Huijsing Zwembaden BV. te Woerden.
Een maand na de installatie heeft Huijsing zijn bedrijf verkocht aan Rob de Ruijter, dat(volgens zeggen) door de vele claims van consumenten en de ondeskundigheid van Huijsing in staat van faillissement was verklaard.

In 2009 kwamen en scheuren in het zwembad, waardoor lekkage optrad.
Wij hebben bouwbedrijf Krepidoma te Ouddorp in maart 2010 opdracht gegeven een rapport op te stellen, dat heeft vastgesteld, dat de betonnen bodemplaat te kort was en het trapgedeelte niet ondersteund is, waardoor de trapt ‘hangt’ aan de rest van het bad. Starline schrijft voor dat het trapgedeelte deugdelijk dient te worden ondersteund.

Huijsing heeft bij het plaatsen van het zwembad ongetwijfeld gezien dat de betonnen bodemplaat te kort was.
Ondanks dat heeft hij toch het zwembad geplaatst in de veronderstelling, dat wij als consumenten het gebrek niet zouden zien, omdat de fout zich onder de grond bevindt en is ‘verborgen’.
Hij heeft dus willens en wetens geen deugdelijke ondersteuning geplaatst onder het trapgedeelte.


Huijsing Zwembaden is niet meer aansprakelijk te stellen, omdat deze failliet is verklaard en Huijsing privé met de noorderzon is vertrokken.


1. Starline verplichtte ons met een officiële dealer in onze regio in zee te gaan. In ons geval was dat Huijsing zwembaden BV. te Woerden. Dit om de garantie zeker te stellen.
2. Starline garandeert in haar folders en op haar website de betrouwbaarheid en deskundigheid van haar dealers.
3. Boven alle brieven, folders, rekeningen en ander materiaal prijkt het logo van Starline. Hierdoor wordt de schijn/het vertrouwen gewekt, dat de werkzaamheden van Huijsing worden uitgevoerd onder de bescherming en het toezicht van Starline, die haar naam verleent aan alle werkzaamheden en geleverde producten. Daarbij stelt Starline een complete ondernemingsformule ter beschikking die is gericht op economisch voordeel voor alle betrokken partijen.
Door Starline wordt bij de verkoop van haar producten gebruik gemaakt van het netwerk van dealers die met betrekking tot de reputatie van het product voldoet aan de eisen van die Starline aan haar dealers stelt. Starline was bekend met de slechte reputatie van Huijsing, doch heeft nimmer ingegrepen. Sterker nog: Het enige wat telt is de verkoop van een ondeugdelijk product.
Desondanks loopt de consument dus het risico van een slecht eindproduct.
Starline en het dealersnetwerk behelzen meer dan een leverancier en onafhankelijk zwembadbouwer. In dat geval suggereren de formule en samenwerking, dat de consument te maken heeft met een betrouwbare partij, Starline, die haar reputatie hoog wil houden.
4. Er is onlangs een wet in het leven geroepen: De Wet Oneerlijke Handelspraktijken (Wet OHP). Deze wet zegt onder meer dat misleidend is de reclame, waarin dingen worden gezegd die niet waar zijn. De reclame van Starline is misleidend omdat deze schriftelijk de deskundigheid en betrouwbaarheid van haar dealers garandeert.
5. Voorts wordt door Starline de schijn opgewekt, dat met een betrouwbare en deskundige dealer wordt gehandeld. Wij hebben hier te maken met de leerstukken van het opgewekt vertrouwen of de opgewekte schijn.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.