BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

vernietiging product na retour brengen van garantie product

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
25-01-2006
  •  
7 antwoorden
  •  

Mijn dochtertje heeft toen ze 1 werd een bedel armbandje gekregen van MIJN oma, dit omdat mijn oma wilde dat ze een aandenken heeft aan haar overgrootmoedertje. Nadat de kleine deze ca. 3 x heeft aangehad waren er 3 bedels die 'open sprongen' dus ging mijn moeder er mee terug naar de winkel (Annie van Buul juweliers). Hier vertelden ze dat deze niet meer te krijgen waren omdat ze vanwege dit probleem uit de markt waren genomen. De vraag van mijn moeder was of ze er dan misschien nog andere bedels (zoals de bedels die er aan zaten die wel heel bleven, hartjes met zirkonia, zaten er 6x aan) tussen gezet konden worden ipv de kappotte. Ze zouden dit opsturen en nog laten horen. Toen ik dit hoorde van mijn moeder zei ik al dat had je nooit mogen doen want nu vernietigen ze hem omdat dat goedkoper is, terwijl dit gevoelsmatig ECHT niet kan. Dat had ik bij deze winkelketen al jaren geleden ook meegemaakt met een horloge die een rubbertje vervangen had moeten krijgen in de garantie tijd toen kreeg ik een tegoedbon terwijl dit horloge niet meer leverbaar was. Na een paar weken werd mijn moeder gebeld dat ze iets anders mocht uitzoeken, maar dat wilden we niet dus vroegen ons armbandje terug omdat we het vermoeden hadden dat deze vernietigd was. Dus weken later weer wordt ze weer gebeld met de mededeling dat het armbandje met naamplaatje binnen is (er zat geen naamplaatje aan!) dus nadat ze weer voor niks op en neer was gereden (na elk telefoontje) konden we niet meer dan wachten. Toen weken later werd ze weer gebeld en ben ik zelf gegaan, lag er een nieuw zelfde armbandje. Toen zei ik al dat behalve voor de gevoelskwestie dit niet klopte.En daarbuitenze waren niet meer leverbaar volgens een 'eerdere' collega(vanwege het bedeltjes probleem) en we hadden al eerder (half jaartje) gevraagd om dus hartjes (of eventueel andere bedels uit de winkel)van een nieuw armbandje (die niet meer leverbaar zouden zijn) tussen ons oorspronkelijke armbandje te zetten. De winkeljuffrouw ging nog eens navragen of dit armbandje nog bij de leverancier lag, dit na een lange discussie over de verschillende boodschappen die we krijgen van hun verschillende winkel medewerkers. Na een maand wordt mijn moeder weer gebeld en dacht ik laat ik eerst maar eens bellen ipv op en neer te rijden en ja hoor hetzelfde armbandje al vorige maand lag er gewoon nog. Weer een nieuwe medewerkster die ik moet vertellen wat haar collega's hadden gezegd (terwijl zij van mening was dat de bedeltjes perfect waren). Ze zegt nu dat deze armbandjes niet meer verkrijgbaar zijn en dat er alleen de nieuwe klaar ligt of een tegoed bon voor een andere. Ik baal hiervan mijn dochtertje wordt vandaag dus 2 jaar inmiddels en heeft nog haar armbandje van haar grootmoedertje niet terug. Ik vind eigenlijk dit een kwalijke zaak. En het gaat niet om die 20 euro maar om het gevoel. Blijkbaar vernietigen ze alleen geen trouwringen die retourkomen voor de zekerheid, alle andere artikelen wel gewoon. Ze leren het echtniet daarzo.Hadden ze toen mijn moeder terug ging 3 bedels laten uitzoeken in de winkel was er niks aan de hand geweest!

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.