Wie heeft ervaring met het slechte service niveau van Fa.Sparta fietsen en Fa: Alblas te Rotterdam.
Ik heb in sept.2010 een Spartafiets gekocht bij fietsenhandelaar Fa: Alblas in Rotterdam.
6 weken na aankoop, volgens afspraak, terug voor een onderhoudsbeurtje allemaal netjes niets aan de hand.
Gedurende de herfst en de winter is de fiets weinig gebruikt
Op 11-04 tijdens een fietstocht braken er maar liest 4 spaken van het achterwiel die gelukkig onderweg gerepareerd konden worden anders had ik 30 km moeten lopen. De achternaaf en aansluiting van de spaken waren al behoorlijk verroest wat misschien de reden kon zijn dat de spaken spontaan breken.
Daarna zijn er weer twee spaken gebroken die wel op kosten van Fa: Alblas zijn gerepareerd.
Inmiddes is het nu Juni en heb ik in totaal 550 km op de fiets gereden en zijn er alles bij elkaar 10 spaken gebroken.
Na veel contact met fietsenhandelaar Alblas en via e-mail met Sparta blijkt dat gebroken spaken niet onder de garantie valt van Sparta.Dit kan ik begrijpen als het om 1 of 2 spaken gaat maar niet als het om 10 spaken gaat
Sparta verzocht mij wel, nadat ik contact had gezocht, om een foto van het achterwiel en het framnummer te mailen pas daarna melden zij dat spaken niet onder de garantie valt.
Dat hadden zij ook gelijk kunnen zeggen, is er soms sprake van A of B keuze Sparta fietsen.
Ik zit nu met een fiets van nog geen jaar oud die niet te gebruiken is en na een verzoek aan Alblas om het wiel geheel over te spaken moet ik dat zelf betalen en Sparta laat niet van zich horen.
Mijn idee is als je een fiets wil kopen zonder garantie doe dat dan in de supermarkt daar krijg je tenminste 10 jaar garantie op het frame.