BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Pathe maakt fout en geeft geen restitutie voor de extra kosten

Bijdrage door gebruiker
05-06-2011
59 keer bekeken
13 reacties
Ik ging samen met een vriendin en haar boertje de tweede dag dat Pirates of the Caribbean 4 uit was naar Pathé in Amsterdam arena. We hadden anderhalf uur ervoor de kaartjes online gekocht en betaald omdat we bang waren dat de zaal al vol zou zijn gezien de film net uit was en redelijk populair is. Wij moesten de 3D brillen erbij kopen terwijl wij die al hadden maar we dachten dat we opzich wel wat bij de kassa konden regelen dus gingen we er extra vroeg heen.

3 kwartier voor aanvang van de film waren we er al en we gingen dus vragen of het geld van de 3D brillen terug konden krijgen. Bij de kassa was er meteen een heel gedoe en we snapte niet helemaal waarom maar toen kwam de manager en die legde ons uit dat de voorstelling waar wij kaartjes voor hadden gekocht een besloten voorstelling is en dat we er niet heen mogen en het een fout van Pathé was dat we er kaartjes voor konden kopen.
We hadden drie opties, naar de imax versie gaan waarvan de aanvang al open was en de reclame al van bezig en de film over 15 minuten zou beginnen, anderhalf uur wachten op de volgende voorstelling of geld terug krijgen en weer met het openbaar vervoer naar huis gaan. Wij wonen er een half uur vandaan en iedereen vond het zonde om naar huis te gaan en anderhalf uur wachten was geen optie lijkt me logisch ;)
Wij besluiten naar de imax versie willen gaan, tegen die tijd hebben we nog minder dan 10 minuten voor dat de film echt begint dus we willen alles snel geregeld hebben. Zegt de manager tegen ons dat we dus nog 9,50 euro moeten bijbetalen voor de imax versie (voor 3 mensen samen). Dat is natuurlijk niet de bedoeling en ik zeg ook tegen hem dat we dat niet willen bijbetalen maar de manager blijft voet bij stuk houden en wij willen de film ook graag zien. We hadden toen nog heel weinig tijd over dus ik betaal het geld en we komen net op tijd de zaal binnen.

Achteraf vinden we het best achterbaks dat we door de fout van Pathé moeten bijbetalen en mijn vriendin schrijft via de site de "klachten" (opmerkingen, want klachten kent Pathé niet) formulier en vraagt om de restitutie van tenminste die 9,50 euro. Daarop krijgt ze een antwoord dat we dat bij de manager van Pathé hadden moeten regelen en dat omdat we het al betaald hebben ze ons geen restitutie zullen geven. Ik vind dat nogal achterlijk en mijn vriendin ook en ze wilt ook wel met haar moeder een klacht brief schrijven naar Pathé maar het komt er al een week niet van terecht. Ik vroeg mij dus af of er andere manieren zijn om het geld van Pathé te eisen en of wij juridisch ook het recht hebben om het geld terug te krijgen. In de brief van Pathé hadden ze namelijk gezegd dat omdat we het al betaald hadden ze ons niks terug zouden geven, als we ruzie gezocht zouden hebben bij de kassa konden we er dus wel zonder extra in gekomen zijn? Achteraf heb ik spijt dat ik mij door haast heb laten leiden en had ik toch ruzie moeten gaan zoeken daar bij de kassa.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.