BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Pathé bioscoop niet bereikbaar

Bijdrage door gebruiker
16-04-2015
45 reacties
Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met Pathé de Kuip en hoop dat iemand mij kan helpen.

Op 22-03-2015 heb ik 4 kaartjes online aangeschaft voor het jaarlijkse Nick Jr. in de bios. Erg leuk voor mijn twee dochtertjes natuurlijk. Op 12 april 2015 was het dan eindelijk zover, hup met zijn alle in de auto op naar Pathé de Kuip. Helaas is het allemaal niet gelopen zoals we hadden gehoopt. De Rotterdamse Marathon was namelijk bezig en alle wegen naar Pathé de Kuip waren afgezet. De omleiding bracht ons nergens en verkeersregelaars konden ons niet helpen. Op de website van Pathé de Kuip was inderdaad een melding van dit event, maar er stond geen alternatieve routebeschrijving op (alleen voor de trein). Meteen Pathé gebeld op het landelijke nummer of zij wellicht meer informatie hadden hoe ik daar moest komen, maar helaas was het nummer niet bereikbaar in het weekend. Online ook nog ergens een 010 nummer kunnen vinden (010 4978630) maar ook die gaven geen gehoor. We moesten dus helaas gedwongen met twee huilende kinderen weer terug naar huis. Die dag zelf ook nog even een Tweet uitgestuurd naar Pathé en Pathé de Kuip, maar helaas geen reactie.

Op 15-04-2015 heb ik de klantenservice gebeld om mijn verhaal uit te leggen. Ik kreeg te horen dat het een bekend probleem was en werd netjes doorverbonden met Pathé de Kuip. Hier werd mij medegedeeld dat ik vrijkaartjes kan ophalen bij Pathé de Kuip. Aangezien ik zelf niet regelmatig naar de bioscoop ga en dit een jaarlijks Nick Jr. event was voor de kinderen, leek mij dat niet erg gepast, vooral omdat ik ze dan zou moeten ophalen in Rotterdam. Dus heb gezegd dat ik mijn geld terug wil. Helaas kon hij dat niet doen omdat het oude kaartjes waren. (Maar doen ze nieuw waren kon ik ze niet bereiken...) Ik heb toen aangegeven dat ik alles in mijn macht heb gedaan om die film te willen bekijken, maar dat zij niet bereikbaar waren (auto/telefoon/twitter) en dat ze mij ook niet op voorhand hebben gewaarschuwd van deze situatie. Niet bij het bestellen, niet in de bestelbevestiging, niet tussentijds en zelfs niet op de dag zelf. Op de website stond zelfs geen alternatieve route. Maar hij bleef het vergelijk met een situatie zoals te laat komen, verongelukken, etc.. Dus situaties waarbij de klant wel verantwoordelijk is voor het niet komen opdagen, terwijl dit dus duidelijk niet het geval was.

Natuurlijk ook nog op 15-04-2015 een keer de klantenservice gebeld met het verzoek om mijn geld terug te storten, maar het besluit van Pathé de Kuip was leidend. Ook mocht ik geen manager spreken aangezien diegene hetzelfde antwoord zou geven.

Hoe dan ook heb ik veel last ondervonden en heeft het mij tijd en geld gekost. Dit allemaal doordat Pathé niet heeft gecommuniceerd dat ze die dag niet bereikbaar waren met de auto (of alternatieve routes). Geheel buiten mijn macht.

Mij lijkt dit dus een nalatigheid van Pathé en niet van mij als klant en hebben ze dus het product niet kunnen leveren op de wijzen dat ik dit had verwacht bij de online bestelling, of heb ik het mis?

In de voorwaarden kan ik niets vinden, alleen dat ik ook schriftelijk een klacht moet indienen, dus die ligt klaar.

Heeft iemand tips?

Alvast hartelijk dank voor jullie tijd,
Vincent

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.