Ik heb al jaren een abonnement op Home and Garden, ieder jaar werd begin januari mijn betaling automatisch afgeschreven. Omdat het blad de laatste jaren nogal veranderd is, wilde ik mijn abonnement opzeggen en heb in het blad gekeken hoe dat moest.
Ik moest volgens de colofon 6weken voor het aflopen van de betaaltermijn opzeggen en heb dat ook begin november gedaan, in mijn ogen 2 maanden voor het aflopen van de betaaltermijn. Volgens Sanoma liep de betaaltermijn echter niet af in begin januari maar in november,na het verschijnen van het laatste nummer. Voor de goede orde,het gaat hier om een jaarabonnement van 10 nummers.
Ik ben van mening dat ik op tijd volgens de colofon heb opgezegd, Sanoma houdt vol dat ik 2 weken te laat heb opgezegd. Ikheb geprobeerd te bellen met de klantenservice om e.e.a. uit te praten, maarte praten valt er niet, de dames die er zitten blijven brullen dat ik niet kan lezen en niet begrijp.
Nu begint het dreigen, ikmoet betalen,anders komen er de volgende keer kosten bij, de keer daarna een incassobureau. Mag dit zomaar, kunnen ze mij dwingen dit abonnement nog een jaar te betalen en was ik inderdaad te laat met opzeggen, of heb ik gelijk? Herkent iemand dit,en hoe is dat afgelopen?
Alvast bedankt voor de reacties!!