BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ook slechte ervaringen met Otto?

Bijdrage door gebruiker
15-07-2007
5 reacties

Ik heb nog nooit zulke slechte ervaringen gehad als met Otto, zijn er nog meer mensen die hetzelfde ondervonden hebben als ik? Voor een duidelijk beeld hier het verhaal omtrent mijn bestelling van tuinmeubelen bij Otto:

Op 5 apr heb ik o.a. 2 tuinbanken besteld. Op 16 apr krijg ik brief dat ik het bedrag waarvoor ik kan bestellen heb overschreden en daarom eerst een bedrag van € 160,00 moet vooruitbetalen. Totdat dit bedrag binnen is, worden gegevens van de bestelling vastgehouden. Dit heb ik meteen gedaan via girotel. 2 dagen later gebeld met Otto: kan nog wel 5dagen duren voordat mijn betaling in systeem zichtbaar is en pas dan gaat leveringstermijn van 2 weken in (!) Op 24 april krijg ik bericht dat de 2 tuinbanken binnenkort bezorgd zullen worden. Vervolgens zie ik op 17 mei op de website dat de 2 tuinbanken bij de verwerkte retouren staan. Ik heb meteen een e-mail gestuurd met de vraag wat dat te betekenen heeft. Wanneer ik niet meteen antwoord krijg, klantenservice weer gebeld en de telefoniste deelt mij mee mij dat de banken beschadigd waren en daarom retour zijn gegaan. Vervolgens krijg ik op 21 mei ook antwoord op mijn e-mail: “de vervoerder heeft inderdaad de 2 artikelen retour gestuurd. Volgens de gegevens was u 2 x niet thuis. Ik heb beide artikelen opnieuw besteld, en de levertijd is ca 2weken.” Vreemd, 2 tegenstrijdige berichten, bovendien heeft de bezorger geen berichten achtergelaten... Dan krijg ik 2 weken later een brief van Otto, gedateerd 22 mei, dat ik het bedrag waarvoor ik bij Otto kan kopen heb overschreden en dat ik eerst een bedrag van € 55,00 moet vooruitbetalen. Tot die datum worden de gegevens van mijn bestelling vastgehouden (!). Hierover heb ik boos opgebeld, want ik had al eens € 160,00 vooruitbetaald.De bestelling zal worden vrij gegeven, maar kan wel weer 2 weken duren (!). Op 18 juni maar weer eens gebeld met de klantenservice hoe het staat met mijn 2 tuinbanken: de 3-zits is er nog niet en de 2-zits ligt in het magazijn ter verzending. Kan nog weer 10 dagen duren! Op 20 juni mocht ik eindelijk 1 van de 2 bestelde tuinbanken ontvangen. Vervolgens lees ik op de website van Otto dat de andere bank sinds 26 juni naar mij onderweg is. Omdat dit natuurlijk al een keer eerder is misgegaan, heb ik op 5 juli maar weer eens e-mail naar Otto gestuurd met dringend verzoek erop te letten dat levering nu wel naar behoren geschiedt. Op 10 julikrijg ik antwoord: “De bestelling is inderdaad naar u onderweg.De vervoerder neemt contact met u op over de bezorging. Ik kan u op dit moment geen juiste leverdatum doorgeven.” Op 14 juli nog maar eens gebeld met de klantenservice en ja hoor, precies waar ik bang voor was: de vervoerder is 2 keer langs geweest op 10 juli en er was niemand thuis, weer zonder bericht achter te laten, en de bank gaat weer retour naar Duitsland en moet opnieuw besteld worden. Gaat weer twee weken duren (!) Wat een slechte logistiek!!!

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.