Een aantal weken geleden bij Blokker (in een winkel) gekocht in de aanbieding vier loungestoelen en een poef. Omdat ze ze niet in de winkel hadden staan werden ze door de winkel via internet/intranet besteld.
Een week later afgeleverd, tot zover allemaal prima geregeld.
Overigens blijkt later dat deze stoelen restant zijn van het afgelopen seizoen en dat de kussens anders zijn dan die van dit seizoen, waardoor het kussen van de bijgekochte poef (is van huidige seizoen) afwijkt van de kussens van de stoelen. Dit had, volgens Blokker, in de winkel gezegd moeten worden, maar is niet gebeurd!
Voor alle duidelijkheid dat de stoelen van het afgelopen seizoen zijn maakt ons niet uit! Als we het wel geweten hadden, hadden we ze ook genomen.
Een paar dagen na ontvangst, bij beter weer uitgepakt en in de tuin gezet. Op twee stoelen ontdekken we een soort "uitslag", alsof het materiaal verweerd is. Foto's gemaakt en meegenomen naar de winkel. Volgens winkelmedewerkster hoort dat niet, maar we moeten ons wenden tot de klantenservice omdat ze niet uit de winkel komen.
Foto's opgestuurd. Reactie Blokker "Daar het voor ons lijkt alsof de witte aanslag ook op uw tegels zit en de klacht niet bekend is over de St. Tropez wijzen wij de klacht af".
Telefonisch contact opgenomen en uitgelegd de tegels pas gelegd zijn, dat juist de lichte kleur van de onze tegels de originele kleur is. Dat er in feite donkere vlekken opzitten, residu van het voegsel dat gebruikt is.
Dat slijt er vanzelf in de komende weken vanaf.
Men begrijpt het en zal het opnieuw bespreken. We horen een week lang niets! Als we zelf weer contact opnemen krijgen we als reactie dat men bij het eerdere ingenomen standpunt blijft en de klacht blijft afwijzen.
Mijn vraag, wat kunnen wij nu het beste doen? Welke rechten hebben we?