In Juni '06 hebben wij gepolijste tuintegels gekocht bij een tuintegelhandelaar. Toen de tuintegels net in de tuin gelegd waren zagen ze er goed uit. Naderhand werden de tegels veel lichter van kleur. Dit hebben we meteen gemeld bij de tuintegelhandelaar.
We moesten het volgensde tuintegelhandelaareen poosje aanzien, want het zou vanzelf verdwijnen( i.v.m. ontbloeiing?). Ondertussen werden de tegels alleen maar lelijker. Eind oktober '06 hebben we de tuintegelhandelaar opnieuw d.m.v. van een e-mail met foto's op de hoogte gesteld dat de tuintegels nog lelijker waren geworden. Na deze mail werden wij vrij snel opgebeld. We maakten een afspraak met de fabrikant om naar onze tuintegels te komen kijken.
Tijdens het bezoek werd er al vrij snel door de fabrikant geconstateerd dat de tuintegels niet waren voorzien van een coatinglaag(!) en gaf dus een fabricagefout toe (ons inziens). De fabrikant stelde voor om volgend jaar tijdens de zomer de tegels alsnog te voorzien van een coatinglaag.
Maar wij willen waarde voor ons geld. We hebben voor deze tegels bijna €3.000,00 betaald. Wij hebben contact opgenomen met diverse tuintegelhandelaren die ons meldde dat de tuintegels nooit mooier meer kunnen worden als dat het nu is. Als je iets koopt dan moet je er toch vanuit kunnen gaan dat je het product krijgt waar je voor hebt gekozen/betaald? Wachten tot volgend jaar is toch ook geen optie? (zien wij meer als doorschuiven van het probleem).
Wij hebben ook al verzocht om nieuwe tuintegels, hier werd verder door zowel detuintegelhandelaar en fabrikant niet op ingegaan!
We zijn beiden erg verdrietig en willen heel graag weten wat we hiermee kunnen doen?