Bosch heeft een omruilactie voor de Indego robotmaaiers. De 2G module wordt kosteloos door Bosch vervangen voor een 4G module. Bosch meldt dat er eerst een inspectie wordt gedaan en als er defecten worden gevonden, dan kan de module niet worden omgewisseld.
Ik heb geen enkel probleem ondervonden met de maaier. Ik heb ook niets bij Bosch aangegeven. Toch vindt Bosch ineens 3 defecten.
De offerte vermeldt niet wat er precies defect is. Het geeft alleen de onderdelen aan die vervangen moeten worden. Ook wordt niet vermeld waarom deze defecten de omwisseling van de 2G module in de weg staan. Ik heb Bosch om uitleg gevraagd, maar de klantenservice kon mij niet helpen, ze zouden het doorzetten.
Ik krijg 3 opties van Bosch: 1) de offerte betalen 2) de machine laten recyclen (feitelijk weggooien dus) of 3) de machine gedemonteerd laten terugsturen en ik betaal dan ruim 18 euro aan onderzoekskosten.
Ik heb niet gevraagd om de diagnose, Bosch stelt dit zelf als voorwaarde voor de vervanging. Als ik kies om niet te betalen voor de reparatie, dan krijg ik mijn maaier in onderdelen terug. Ik heb een werkende maaier aangeleverd en krijg deze in stukjes terug. Ik moet zelf de assemblage doen, werkt de maaier dan niet, dan kan ik niet bij Bosch reclameren.
Kan en mag Bosch dit zomaar doen?
Laat een antwoord achter. Je kunt ook reageren op anderen. Lees onze spelregels.