Mijn huidige partner met Turkse nationaliteit woont al 16 jaar in NL. Door omstandigheden is zijn verblijf sinds 2005 niet meer legaal. Hij woont en werkt hier dus de laatste 2 jaar zonder geldige verblijfsvergunning. Ik wil graag voor hem een ziektekostenverzekering afsluiten. Ik kan hem alleen verzekeren als ik (vervalste) kopiën van zijn verblijfsvergunning overleg. Dan moet ik echter over 2006 en 2007 alsnog 130% premie betalen (bij elkaar bijna 3000 euro). We hebben zijn situatie bij het Ministerie aangekaart en zijn in afwachting van een reactie c.q. beslissing over zijn verblijfsstatus. Is het verstandig hem nu wel of niet te verzekeren? Wie betaalt de medische zorg voor illegaal in NL verblijvende personen? Kan ik sjoemelen met de papieren en daardoor "netjes" de premie betalen? Moet ik dan ook die boete over 2006 en 2007 accepteren (hij verbleef toen dus ook illegaal in NL dus eigenlijk kan dat mijns inziens niet). Wie heeft goederaad in deze kwestie?